-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Alejandro de Tomaso er død
I starten av BILs historie tror jeg vi skrev mer om de Tomasos biler, enn om Ferrari og Maserati til sammen. Alejandro de Tomsa var et friskt pust i mytenes Modena. Sjørøver, anarkist, opportunist, og en festlig fyr å være i lag med. Festlige biler bygde han også. Nå er han død, 74 år gammel.
Men da var det for lengst kona, Isabelle, som hadde overtatt styringen av det som var igjen av imperiet. Og det var ikke annet enn et passe stort verksted der man monterte italienske motorer inn i russiske off-roadere, hvor man restaurerte gamle de Tomasoer, hvor man hadde et museum i det ene hjørnet og hvor man bygget en og annen Bigua og solgte Mangusta-prosjektet til Qvale.
I sin tid hadde denne argentinske innflytteren, som egentlig kom til Italia for å kjøre Osca sammen med sin rike amerikanske hustru, kontroll over egne fabrikker, over Maserati, over Ghia, over Moto Guzzi og over Benelli. Noen av de beste italienske kjapp-bil-konstruktørene og –designerne jobbet for ham, alle var sure på ham mens de gjorde det, alle snakket varmt om ham etterpå. Han gikk ut og inn av multimillion-forretninger med Ford, Ford følte seg alltid lettere snytt men surfet allikevel høyt på denne forbindelsen. Han var i det hele tatt en fyr med enorm sans for teater og dramatikk og det kommer ikke til å bli det samme å besøke Hotel Canal Grande lenger.
Du finner en omfattende gjennomgang av bilhistorien hans blant våre bilmerkeomtaler. Og merket har sin egen hjemmeside på www.detomaso.it.