-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Peugeot 75 år i Norge - med nytt museum
De av dere som av og til er innom Betel O. Steens hovedanlegg på Lørenskog, vil vite at der bygges det og der har det vært bygget og der vil det nok fortsatt bygges. Det nyeste bygget inneholder også noe viktig: bedriftsmuseet.
Det skal jommen Marius Steen, Bertel O.Steens toppmann, ha: han har like stor sans for historien som sin far har. Men Marius har også hatt muligheten til å få den – eller deler av den – opp fra kjelleren.
Storimportøren har nettopp åpnet nytt og ombygget resepsjonsområde. Den aller største delen av det gulvet er blitt det nye bedriftsmuseet. Bertel O. Steens gamle kontor (fremdeles er det en dør inne i pengeskapet som ikke er åpnet, men det arbeides med saken) er på plass, og et nydelig utvalg av de gamle bilene (og andre gjenstander) er stilt ut på det nye gulvet.
Åpningsutstillingen er viet Peugeot, av to grunner. Peugeot 403, virkelig et fyrtårn i Peugeots historie, fyller 50 år i år, og man feirer at Peugeot-agenturet har vært hos Bertel O. Steen i 75 år i år.
Det vil si, dette er en genial liten historieforfalskning. I 1929 hadde nemlig Bertel O. Steen agenturet for Horch, så da han også fikk Mercedes-Benz det året nøyde han seg med lastebilene derfra, for ikke å forstyrre for det andre tyske merket. Samtidig mistet han Fiat, et skikkelig råttent bakholdsangrep, som han hadde gjort til en bestselger i Norge. For å erstatte den gikk han til Peugeot, som hadde vært meget sparsomt representert i Norge frem til da.
Men hos Bertel O. Steen har de også alltid kunnet ta en fest eller tre, med en viss stil, så genial, lateral tenking slo tidlig fast at det var feil å feire to store fødselsdager samme år. Derfor feires Mercedes-agenturet med utgangspunkt i 1929, mens man feirer Peugeot med utgangspunkt i 1930 – det var nemlig da den første Peugeoten ble levert til kunde. Den ene stakkars bilen hadde da vært lagervare i mange måneder, men ble solgt rett før bilutstillingen på Frogner, slik at man måtte skynde seg å få opp en ny en til messen. Den ble til gjengjeld ikke solgt før i 1931.
Men derfor får vi altså senere i år en liten Peugeot-i-Norge-feiring, og en offisiell åpning av det nye museet. I mellomtiden får dere nøye dere med dette ene bildet fra at de siste bilen ble rullet på plass av de tre sentrale BOS-medarbeiderne som også har et stort ansvar som museumskuratorer.