-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lincoln Mark X eller MKX
MKX er det offisielle navnet på en av Lincolns to konseptbiler i Detroit. Men er det bare en annen måte å si Mk (for Mark) X på eller skal også Lincoln gjøre som Cadillac, og bruke alfabetet på en måte som er umulig å huske?
Lincolns folk insisterte ved avdukningen på at den nye modellen heter EmmKåEks og at de skal gjøre som andre luksusmerker, å gå alfanumerisk. Den bestemmelsen er ganske ny, så sent som i desember ble denne bilen fremdeles omtalt som Aviator, akkurat som den ble da de sendte ut det første teaserbildet av den i oktober.
Greit, da kan man i hvert fall ikke ta feil av denne og den gamle Aviator, som forsvant stille fra scenen en gang i fjor.
På kanten
Den nye modellen, som altså skal i produksjon, er en luksuriøs crossover, men akkurat hva de skal med den og hvem de skal selge den til er ikke helt åpenbart. Dette er en bil som er luksuriøs, men ikke vulgær, komfortabel, men ikke bedøvende, og vi retter den mot amerikanske kunder som fremdeles lever den amerikanske drømmen, sa Anne Stevens - en av Fords toppfolk.
Hva hun glemte å nevne er at denne patriotiske bilen er en lett modifisert Mazda 6 som skal bygges i Canada. Den er også, ganske åpenbart kanskje, en meget nær slektning av en annen Ford som også debuterte i Detroit: Edge. (Hvorfor man døper en bil for Kant når man så åpenbart står på kanten av stupet, er heller ikke helt enkelt å forstå forresten.)
I messeutgaven hadde den en V6 motor på 3,5 liter og den samme seks trinns automaten som Ford og GM har utviklet sammen. Firehjulsdriften var koblet til Volvos stabilitetsprogram, og det luktet også Europa av bilens adaptive lykter.