-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Hybrid med saft i frasparket
Å kalle en bil med 435 hester pluss for miljøvennlig, blir et paradoks. Men sammenlignet med andre biler i denne klassen er Lexus LS 600h L både råere og snillere på samme tid.
Dette er bilen for de som ikke klarer seg med den 4,6-litrede V8-motoren som sitter i LS 460. Den debuterte i Detroit for noen måneder siden og du kan lese mer om den i vår omtale derfra. Nå har Lexus frest ut slagvolumet til 5,0 liter i tillegg til å montere en hybrid drivlinje. Mens LS 460 byr på 380 hester, kan LS 600h L til sammen oppvise over 435 av dem.
For å få energien effektivt overført til drivkraft benyttes en trinnløs ECVT transmisjon og mekanisk firehjulsdrift. Selv om endelige data ikke er offentlige (bilen kommer på det amerikanske markedet først i april 2007), antyder Lexus en akselerasjonstid til 100 km/t på under 5,5 sekunder.
På tross av ytelser som utkonkurrerer mange av de tyske prestisjemodellene skal LS 600h L klare seg med et snittforbruk på godt under literen på mila. Den kan også oppvise flere teknologiske nyvinninger på sikkerhetsfronten og har i følge Lexus prestasjoner på linje med V12-motoriserte luksusbiler.
Det er sikkert noen norske miljøaktivister som må sikre seg en slik bil også. For med den varslede omlegging av det norske systemet får den kanskje avgifter på nivå med en Avensis?