-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Neste akt fra Kia
Konseptbilen ceed er forløperen for en ny modell i Golf-klassen fra Kia. Nå kommer pro_ceed, og oppskriften er nesten den samme.
Snart på veien
ceed skal presenteres i produksjonsutgave i Paris, og det første bildet av den 5-dørs kombikupéen har vi allerede presentert. Produksjonen starter i november ved den nye Kia-fabrikken i Slovakia, så i løpet av vinteren er nok de første bilene på plass i Norge.
En stasjonsvogn på samme plattform er også på trappene, og når Kia nå viser en tredørs pro_ceed forteller de at dette er en modell som kommer på markedet som tredje medlem i familien fra desember 2007.
Cashew
Designerne fikk i oppgave å lage 3-dørsutgaven mest mulig forskjellig fra 5-dørsversjonen – dog uten at det gikk utover familielikheten. Fargen de har valgt for utstillingsobjektet heter Cashew og er ganske spesiell for en utstillingsbil.
Skulderlinjene er svært høye, og mørkt glass gjør B-stolpen nærmest usynlig. Sammenlignet med 5-dørsutgaven er konseptbilen senket med 25 mm, og det sportslige inntrykket forsterkes av 19-tommers felger med 265/30 dekk.
Som 5-dørsutgaven vil også denne sportslige utgaven bli et ekte europeisk produkt, designet og bygget i Europa. Mens 5-dørsutgaven er bygget som en familiebil, er målgruppen for demme bilen yngre sjåfører på jakt etter en bil med mer sportslige linjer og kjøreegenskaper, sier Gregory Guillaume, sjefsdesigner ved Kias europeiske designsenter.