-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Opel Meriva
Neste generasjon av Opels lille flerbruksbil får premiere på Geneve-utstillingen neste uke. En konseptbil som ser ut som den nærmer seg produksjon.
Mest spesielt med nye Meriva er at den har fått dører som slår hver sin vei.
Flexdoor kaller Opel systemet som til dels skal gjøre det lettere å komme seg ut og inn, og ikke minst bidra til at det er lett for foreldre å plassere og spenne fast unger i barnesetet.
Den siste tiden har denne type dører vært å se på Mazda RX-8 og Mini Clubman, men den store forskjellen er at på Meriva kan dørene åpnes uavhengig av hverandre.
Et elektronisk låssystem sørger for at dørene ikke kan åpnes når bilen er i fart.
Som bildene viser er likevel B-stolpen beholdt. Opp gjennom årene har vi sett mange slike fleksible biler med denne type dører uten B-stolpe.
Det har imidlertid vist seg å være vanskelig å få tilstrekkelig stivhet i bilen til at det kan settes ut i produksjon – ikke minst med dagens svært grundige kollisjonstester.
Et annet designelement som er verdt å merke seg er knekken i linjen under vinduene. Den skal bidra til at baksetepassasjerene, som ofte er barn, får bedre utsikt.
Dessuten skal linjen symbolisere lynet som jo går over ringen som danner Opelmerket.
Meriva vil trolig være i salg i begynnelsen av 2009 og deler både motorer og andre komponenter med Corsa.