-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kizashi kaster klærne
Sist du møtte Suzukis nye utfordrer her på BilNorge.no, var den kraftig tildekket. Nå begynner kamuflasjen å falle slik at vi aner flere detaljer.
Tøffer seg til
Det er på Nordsløyfa ved Nürburgring testteamet befinner seg denne gangen. Og siden Suzuki planlegger en bil som skal selges på flere kontinenter, er det vel like greit å prøve seg på en av verdens mest krevende testarenaer hvor man relativt enkelt kan sammenligne ytelser med mange ulike konkurrenter.
Selv om vi har møtt Kizashi i tre forskjellige konseptutgaver (KLIKK HER FOR Å SE DEM ALLE) er det en nærmest produksjonsklar bil Carparazzis fotografer har knipset her.
Og selv om bilen fortsatt er kamuflert med litt tape, har den et utseende som gjør at den kunne komme fra nær sagt hvilken som helst europeisk eller asiatisk produsent. Det blir sikkert ingen ulempe.
Global
Om dagens navn beholdes vet vi ikke, men når folk klarer å uttale Qashqai klarer de nok å si Kizashi også.
Produksjonen blir japansk, men både Nord-Amerika og Europa er aktuelle eksportmarkeder når bilen lanseres som 2010-modell.
I Amerika vil den selges med 4- og 6-sylindrede bensinmotorer mens Europa primært foretrekker diesel.
Dersom det også kommer firehjulsdrift på programmet, er det ikke utenkelig at modellen er aktuell for Norge. I så fall skal den inn i et tøft segment hvor det vrimler av tøffe utfordrere som Passat, Mondeo, Insignia, Mazda6 og Honda Accord for bare å nevne et lite knippe.