Porsche 911 GT3 RS
Foto: Carparazzi©
Porsche 911 GT3 RS
Foto: Carparazzi©
Porsche 911 GT3 RS
Foto: Carparazzi©
Porsche 911 GT3 RS
Foto: Carparazzi©
Porsche 911 GT3 RS
Foto: Carparazzi©

Råere enn råest

Porsches nye GT3 ble nylig lansert i Genève. Men det hindrer ikke sportsbilprodusenten i å lage en enda heftigere modell.

Publisert

Porsche har lange tradisjoner med sine RS-modeller – der RS står for Renn Sport, motorsport. Og når utgangspunktet er den nye GT3, snakker vi ytelser i den absolutte toppklassen.

LES MER OM NYE PORSCHE GT3 HER

Så bra er ytelsene at Porsche ikke finner noen grunn til å flikke på motor og drivlinje. 435 hk fra en boxer-sekser dekker behovet på utmerket vis. Rundt fire blank til hundre og over tre hundre i toppfart er også tilfredsstillende.

Så hva er det så som skiller en RS-utgave fra en vanlig GT3? Først og fremst detaljer som sørger for lavere vekt – som en bakrute i polykarbonat samt karbonfiber panser og bakvinge. Keramiske bremser som tåler enda mer varme enn de som er standard i andre modeller, kan også leveres til de som er villige til å bla opp.

Så krydres modellen i tillegg med ”GT3 RS”-stickere og dekorative striper, spesialfargede felger, utvendige speilhus i kontrastfarge, veltebur og spesialstoler.

At dette er en spesialmodell for entusiaster, oppdager du raskt om du stikker innom parkeringsplassen ved ”Grüne Hölle på Nordsløyfa. Der står de oppmarsjert, i alle valører.

Powered by Labrador CMS