-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Chery blir DR i Italia
Nå er den minste Chery-modellene på vei ut på markedet i Europa.
Chery, en av de aller største kinesiske produsentene, har valgt en stillferdig inngang til Europa. I to år har de sendt halvfabrikata til Italia, der bilen settes sammen med delvis eget karosseri, og med en Fiat-motor som møter italienske utslippskrav. Fabrikken har en kapasitet på 12.000 biler/år.
Den er ikke ulik RAV4, den heter Chery Tiggo hjemme, og når den selges i Italia – gjennom en supermarkedbasert forhandlerkjede – heter den plutselig DR 5.
DR Motors er et selskap stiftet av Massimo di Risio – navnet hans er kjent både fra Ferrari Challenge og GT Italia – og han har ambisjoner om å liste Chery inn på en rekke markeder i Europa.
I Bologna i desember viste han den bitte lille DR1 (kall den gjerne Daewoo Matiz), som nå har gått gjennom såpass mange sertifiseringsprosedyrer, at man kan starte salget i Italia.
Etter det, sier di Risio, venter Spania, Tyskland og Frankrike. Så er det Skandinavia og deretter østover i Europa. DR sier at den – utstyr for utstyr – skal bli den billigste A-segmentbilen i Europa. Da snakker man om ca. 50.000 kroner.
Da DR debuterte i Genève i mars, var det faktisk fire modeller på gulvet. DR5, velkjent (skjønt velkjent, snaue 2000 salg i fjor) og DR 1. Så var det en typisk B-segmentbil som – ikke uventet – heter DR2, og en DR3 viste seg å være en to-liter med et mini-SUV utseende.
Men i tillegg hadde de en ganske bortgjemt stand som viste fire modeller i skala 1:4, laget av studenter ved Istituto Europeo di Design i Torino. Det er DR som har bedt skolen om studentenes ideer, og di Risio sier at de skal bygge en fullskala bil til neste års Genève, og at dette med tiden skal bli DRs superbil.
Vi får håpe eventyret varer så lenge at drømmen blir virkelig.