-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Chery blir DR i Italia
Nå er den minste Chery-modellene på vei ut på markedet i Europa.
Chery, en av de aller største kinesiske produsentene, har valgt en stillferdig inngang til Europa. I to år har de sendt halvfabrikata til Italia, der bilen settes sammen med delvis eget karosseri, og med en Fiat-motor som møter italienske utslippskrav. Fabrikken har en kapasitet på 12.000 biler/år.
Den er ikke ulik RAV4, den heter Chery Tiggo hjemme, og når den selges i Italia – gjennom en supermarkedbasert forhandlerkjede – heter den plutselig DR 5.
DR Motors er et selskap stiftet av Massimo di Risio – navnet hans er kjent både fra Ferrari Challenge og GT Italia – og han har ambisjoner om å liste Chery inn på en rekke markeder i Europa.
I Bologna i desember viste han den bitte lille DR1 (kall den gjerne Daewoo Matiz), som nå har gått gjennom såpass mange sertifiseringsprosedyrer, at man kan starte salget i Italia.
Etter det, sier di Risio, venter Spania, Tyskland og Frankrike. Så er det Skandinavia og deretter østover i Europa. DR sier at den – utstyr for utstyr – skal bli den billigste A-segmentbilen i Europa. Da snakker man om ca. 50.000 kroner.
Da DR debuterte i Genève i mars, var det faktisk fire modeller på gulvet. DR5, velkjent (skjønt velkjent, snaue 2000 salg i fjor) og DR 1. Så var det en typisk B-segmentbil som – ikke uventet – heter DR2, og en DR3 viste seg å være en to-liter med et mini-SUV utseende.
Men i tillegg hadde de en ganske bortgjemt stand som viste fire modeller i skala 1:4, laget av studenter ved Istituto Europeo di Design i Torino. Det er DR som har bedt skolen om studentenes ideer, og di Risio sier at de skal bygge en fullskala bil til neste års Genève, og at dette med tiden skal bli DRs superbil.
Vi får håpe eventyret varer så lenge at drømmen blir virkelig.