-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef, Jensen & Scheele
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
SCR i CX-7
Frankfurt er arena for lanseringen av Mazda CX-7 med dieselmotor. Den blir første japaner med SCR.
SCR – Selective Catalytic Reduction – sørger for at CX-7 får Mazdas hittil reneste utslipp fra en dieselmotor. Systemet tilbys eksklusivt til europeiske kunder i den nye dieselmodellen som kommer på markedet mot slutten av 2009.
Motoren er en moderne 2,2-liter som med SCR-systemet innfrir kravene til Euro V.
Systemet sprayer AdBlue (flytende urea) direkte inn i eksosen mellom motoren og katalysatoren. Dette utløser en kjemisk reaksjon som omgjør cirka 40 prosent av NOx-utslippet til harmløs nitrogen.
Vi var med på åpningen av Norges første AdBlue-stasjon i 2005
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT
Tanken for AdBlue er plassert under bagasjerommet, uten at dette går ut over lastekapasitet eller brukervennlighet. Forbruket av AdBlue er så beskjedent at tanken dekker en kjørelengde på 20.000 km slik at den kan fylles ved vanlige serviceintervaller.
LES MER OM NYE CX-7 DIESEL HER