-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Flere El-Smart-detaljer
Tidligere i sommer fortalte vi at den elektriske utgaven av Smart settes i produksjon. Nå har vi litt flere detaljer.
Vi får vite at motoren, som yter 30 kW, har et dreiemoment på 120 Newtonmeter. Dessuten blir vi fortalt at bilens rekkevidde er ca 115 kilometer og at den kan lades fra en vanlig stikkontakt. I Tyskland er prisen for en full opplading ca to euro.
Det er Smart-fabrikken i franske Hambach som skal stå for produksjonen av den elektriske utgaven også.
LES OGSÅ: El-Smart til samlebåndet
I motsetning til prototypen som har vært på veien en stund, blir produksjonsmodellen utstyrt med Li-ion batteri. Det er plassert mellom akslene, uten å ta opp dyrebar plass i den kompakte toseteren.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT
Smart ed akselererer til 60 km/t i løpet av 6,5 sekunder – det samme som bensinutgaven. Toppfarten er elektronisk begrenset til 100 km/t, noe som burde være mer enn tilstrekkelig for en bybil.
Det er Berlin og andre europeiske byer som står først på programmet, og først i 2012 blir Smart ed tilgjengelig for ”Hvermansen”.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT