-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Familiebil med selvmordsdører
Her får vi det bekreftet – de såkalte selvmordsdørene fra Opel Meriva Concept på Genève-utstillingen i fjor, overføres til den produksjonsmodellen.
Vi har sett spionbilder av denne bilen godt innpakket tidligere, men nå som kamuflasjen er i ferd med å fjernes er det ikke lenger noen tvil – neste generasjon Meriva får sidedører som åpnes ut fra den såkalte B-søylen.
Det vil si at man får en stor åpning, siden framdørene er normalt hengslet, mens bakdørene er hengslet i bakkant.
At kamuflasjen nå er i ferd med å forsvinne, betyr også at vi får bekreftet bilens utseende. Selvsagt blir det moderne Opel, slik vi kjenner det fra den populære Insignia og neste generasjon Astra som nylig debuterte i Frankfurt.
LES: Opels viktige Astra
LES OGSÅ: Årets stasjonsvogn
Motoren blir nok felles med Astra, noe som innebærer en basismodell med en normalt pustende 1,4-liter, samt en heftigere 1,4-liter med turbo og 140 hk.
Det vil heller ikke mangle på utvalg for dem som foretrekker diesel – med en spennvidde på 95 til 160 hestekrefter, alle godkjent etter Euro 5-kravene med hensyn til utslipp.
Meriva får trolig sin verdensdebut i Genève i mars 2010 og finner deretter veien til norske Opel-forhandlere i løpet av våren.