-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ur-Golfen skal dø
I 1974 kom den første Golf på markedet. I 2010 skal den siste nyproduserte utgaven av originalen produseres.
Citi Golf heter en populær Volkswagen-modell i Sør-Afrika. Ser du nøyere etter, ser du at dette er original-Golfen. Den geniale Giugiario-tegnede bilen som var med på å redde Volkswagen-fabrikken fra det komplette sammenbrudd.
Allerede to år etter debuten begynte VW å eksportere produksjonslinjer for denne suksess-modellen. Blant annet ble en fabrikk satt opp i den gang Apartheid Sør-Afrika. Siden 1978 har de altså bygget denne veteranen ved fabrikken i Uitenhade (Port Elizabeth).
Nå skal det mer moderne modeller inn, så den gamle må hives ut, uansett hvor populær den fremdeles er.
Men med en utsalgspris tilsvarende 10.000 euro er det tvilsomt om den kan tjene inn særlig penger for produsenten, og i forhold til mer moderne biler er det heller ikke tvil om at den teknisk og sikkerhetsmessig er temmelig akterutseilt. Selv om den nå faktisk er utstyrt med en airbag.
Det bygges andre Folkevogner der også, og det har vært eksport på rundt 40.000 biler i året fra en produksjon på mer enn 100.000.
Hva som skal komme i stedet for Golf 1, vet man ikke ennå. Det snakkes vagt om to nye småbiler, men først i mars skal det fortelles om de kommende planene.