-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Königsegg agerer
Når Königsegg i dag kan feire sine første 15 år med en jubelstand på Genève-utstillingen, skulle de vel helst ha gjort det sammen med Saab. Skal vi tro at Agera er nesten like bra?
Kvelden før kvelden presenterte Königsegg sin nyeste modell for et eksklusivt utvalg tilskuere. Agera er modell-navnet – det er litt mer tak i det enn det gamle CC-navnet – og i dette tilfelle betyr Agera som det gjør på svensk: Reagere, ta et tak.
Oppskriften er den kjente. 4,7-liters V8, pustet på til de grader at den ender opp med 910 hk og 1100 Nm med den flateste dreiemomentkurve du kan tenke deg for en superbil.
Til drivlinjen er det koblet en mengde avansert elektronikk, blant annet et traction-kontroll-system som de sier er det raskeste i verden. Ingen andre reagerer fortere. Den har en mengde manuelle settinger, eller kjører helt automatisk eller kan kobles ut.
Også informasjonselektronikken er et festfyrverkeri. Føreren kan velge akkurat den informasjonen han ønsker rett i fleisen. Enten det er navigasjonen, G-måleren, informasjoner om det sporet han spiller akkurat nå, eller mer konvensjonelle saker som fart eller turtall.
Her finnes alt av instrumenter, enten du driver hyggelig landeveiskjøring eller seriøs banekonkurranse.
Det er vel unødvendig å si at interiøret er av samme høye kvalitet som vi venter derfra, men det som virkelig er sentralt er at denne nye utgaven virkelig er nydelig. Flytende linjer, meget mer klassisk italienske enn den konseptbilen de viste i fjor – men den var da heller ikke tegnet i huset.
Det ble ikke sagt, men vi må kunne gå ut fra at Bård Eker er sterkt inne i bildet når det gjelder denne skapningen.
Han har vel heller ikke vært langt unna da bilens ”ghost lightning” ble skapt. Beskrevet som en innvendig detalj der minimale nanorør lyser opp aluminiumsbrytere innenfra for å få frem illustrasjonene med et magisk spøkelseslys. Jeg håper de kan demonstrere dem på standen, så blir det enklere å beskrive dem.
Etter at Agera har møtt Genève-publikummet, skal den gjennom en rekke tester før den nye modellen endelig kan settes i produksjon. Det antydes: om seks måneder.