-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Spesial på Corvette-spesial
Corvette er blant de lystigere biler jeg har rattet de senere årene. Nå kommer en spesialutgave for de som ønsker en bil som er enda mer rendyrket sportslig.
Da Corvette Z06 ble lansert i 2006, var den med på å begrense gapet mellom gatebilene og løpsbilene med Corvette-logo. Dette gapet ble ytterligere tettet av ZR1 som kom på markedet i 2009.
LES: Vår prøvekjøring av Corvette
LES OGSÅ: Den råeste superbilen fra USA
Nå lanseres Corvette Z06 Carbon Limited Edition for å markere at det er 50 år siden Corvette deltok i 24-timersløpet på Le Mans for første gang. Den skal kun bygges i 500 eksemplarer, og blir dermed ettertraktet i de miljøene som samler på slikt.
Banebil
- Det er den best balanserte Corvette hittil, og den egner seg derfor godt for banebruk. Den kombinerer lav vekt med samme normalt pustende V8-motor, chassis og bremser som i ZR1, sier Tadge Juechter, sjefsingeniør for Corvette.
- På tekniske krevende baner som Laguna Seca, kan den kappe rundetiden med tre sekunder sammenlignet med en vanlig Z06, fortsetter Juechter.
Spesialutgaven får Brembo karbon-keramiske bremser med spesielle mørke grå calipere. Disse ble første gang presentert på ZR1.
LES MER OM ZR1: Eksplosiv Corvette
Sorte spesialfelger - 19-tommere foran og 20-tommere bak - påmonteres PS2-dekk fra Michelin. I tillegg til nivået til den velutstyrte Z06, får spesialmodellen også Magnetic Selective Ride Control og ekstra kjøling. Den har også et spesiallaget panser i karbon.
Friske farger
Corvette Z06 Carbom kan leveres i to farger, Inferno Orange og Supersonic Blue. Begge har sotede lykteglass og svartlakkerte speilhus samt en rekke detaljer i karbonfiber.
Det ibenholtfargede interiøret er utført i glatt og semsket skinn og pyntet med sømmer i blått eller oransje for å matche eksteriøret. Ratt, girkule, armlener og dørpaneler er også kledd med semsket skinn.
Spesialutgaven er tilgjengelig på ettersommeren, men det skal nok dessverre mye til at du får se den på norske skilter.