Roding Roadster 23

Roding Roadster 23

Roding Roadster 23

Roding Roadster 23

Roding Roadster 23

Roding Roadster 23

Roding Roadster 23
Foto: Carparazzi©
Roding Roadster 23
Foto: Carparazzi©
Roding Roadster 23
Foto: Carparazzi©
Roding Roadster 23
Foto: Carparazzi©
Roding Roadster 23
Foto: Carparazzi©
Roding Roadster 23

Roding Roadster 23

Roding Roadster 23

Roding Roadster 23

Roding Roadster 23

Roding Roadster 23

Fast & Furious

Jeg vil ikke karakterisere den som direkte vakker, men fartsressursene til denne rare bilen er det lite å utsette på. Møt Roding Roadster 23.

Publisert

Bilen er allerede presentert, så det er egentlig liten grunn til å beholde kamuflasjen på. Men hensikten er kanskje å vekke oppsikt for å få litt ekstra PR, og i så fall har man jo lykkes bra.

Konkurrentene er spesialmodeller som KTM X-Bow og Ariel Atom – ekstreme lettvektere som får rå ytelser selv med relativt moderat motorisering.

Men i følge våre spionfotografer var det en Porsche 911 GT2 som var benchmark under testen på Nordsløyfa hvor disse bildene ble tatt.

LES: Første X-Bow til Norge

LES OGSÅ: V-åtte Atom

Roding Roadster 23 er en kompakt sportsbil fra Tyskland. Den er utstyrt med en 6-sylindret motor som varter opp med 300 hk og 400 Newtonmeter. Denne fordeler kreftene gjennom en 6-trinns manuell girkasse.

Med en totalvekt på 920 kg, betyr det at hver hestekraft i roadsteren kun får ansvaret for å flytte 3 kg masse. Dermed får man ytelser som 0-100 km/t på 3,9 sekunder og potensiell toppfart på 280 km/t (for de som tør).

Sannsynligheten for at du møter en Roding Roadster 23 på veien, er mikroskopisk. Den skal nemlig, som siste ledd i navnet antyder, kun bygges i 23 eksemplarer.

Powered by Labrador CMS