-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Fast & Furious
Jeg vil ikke karakterisere den som direkte vakker, men fartsressursene til denne rare bilen er det lite å utsette på. Møt Roding Roadster 23.
Bilen er allerede presentert, så det er egentlig liten grunn til å beholde kamuflasjen på. Men hensikten er kanskje å vekke oppsikt for å få litt ekstra PR, og i så fall har man jo lykkes bra.
Konkurrentene er spesialmodeller som KTM X-Bow og Ariel Atom – ekstreme lettvektere som får rå ytelser selv med relativt moderat motorisering.
Men i følge våre spionfotografer var det en Porsche 911 GT2 som var benchmark under testen på Nordsløyfa hvor disse bildene ble tatt.
LES OGSÅ: V-åtte Atom
Roding Roadster 23 er en kompakt sportsbil fra Tyskland. Den er utstyrt med en 6-sylindret motor som varter opp med 300 hk og 400 Newtonmeter. Denne fordeler kreftene gjennom en 6-trinns manuell girkasse.
Med en totalvekt på 920 kg, betyr det at hver hestekraft i roadsteren kun får ansvaret for å flytte 3 kg masse. Dermed får man ytelser som 0-100 km/t på 3,9 sekunder og potensiell toppfart på 280 km/t (for de som tør).
Sannsynligheten for at du møter en Roding Roadster 23 på veien, er mikroskopisk. Den skal nemlig, som siste ledd i navnet antyder, kun bygges i 23 eksemplarer.