-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fast & Furious
Jeg vil ikke karakterisere den som direkte vakker, men fartsressursene til denne rare bilen er det lite å utsette på. Møt Roding Roadster 23.
Bilen er allerede presentert, så det er egentlig liten grunn til å beholde kamuflasjen på. Men hensikten er kanskje å vekke oppsikt for å få litt ekstra PR, og i så fall har man jo lykkes bra.
Konkurrentene er spesialmodeller som KTM X-Bow og Ariel Atom – ekstreme lettvektere som får rå ytelser selv med relativt moderat motorisering.
Men i følge våre spionfotografer var det en Porsche 911 GT2 som var benchmark under testen på Nordsløyfa hvor disse bildene ble tatt.
LES OGSÅ: V-åtte Atom
Roding Roadster 23 er en kompakt sportsbil fra Tyskland. Den er utstyrt med en 6-sylindret motor som varter opp med 300 hk og 400 Newtonmeter. Denne fordeler kreftene gjennom en 6-trinns manuell girkasse.
Med en totalvekt på 920 kg, betyr det at hver hestekraft i roadsteren kun får ansvaret for å flytte 3 kg masse. Dermed får man ytelser som 0-100 km/t på 3,9 sekunder og potensiell toppfart på 280 km/t (for de som tør).
Sannsynligheten for at du møter en Roding Roadster 23 på veien, er mikroskopisk. Den skal nemlig, som siste ledd i navnet antyder, kun bygges i 23 eksemplarer.