-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Volvo bygger fabrikk i Kina
Den svenske bilprodusenten skal investere 4 milliarder svenske kroner i Kina.

Det er den svenske næringslivsavisen Dagens Industri (DI) som i dag avslører at Volvo skal bygge en ny fabrikk i Chengdu i Sichuan-provinsen.
Internt i Volvo har planen navnet ”The China Growth Plan”, og skal presenteres på en pressekonferanse i Beijing i morgen, fredag.
120.000 enheter
Den nye fabrikken skal stå ferdig i 2013, og skal ha en kapasitet til å produsere 120.000 biler årlig.
Totalt vil fabrikken alene representere en investering på omkring 2,5 milliarder svenske kroner. Finansieringen av fabrikken er ifølge DI ikke endelig på plass, men det er ventet at Volvo og eieren Geely vil kunne få betydelig lokal støtte til etableringen.
LES OGSÅ: Volvo solgt til Geely
Resten av de totalt 4 milliardene som Volvo skal investere i Kina skal gå til å styrke forhandlernettet, samt økt markedsføring.
Posisjonerer seg
Volvo har et sterkt behov for å øke sin produksjonskapasitet i Kina for å ta opp konkurransen med de tyske prestisjebilprodusentene BMW, Mercedes-Benz og Audi. De tre solgte henholdsvis 169.000, 148.000 og 228.000 biler. Til sammenlikning solgte Volvo i fjor i overkant av 30.000 biler.
Av de bilene Volvo solgte i Kina i fjor var omkring 20.000 av dem produsert i Kina. Det skjedde på en fabrikk i Chongqing, hvor Ford er inne på eiersiden.
For å få opp salgsvolumene i Kina er det helt avgjørende å ha produksjon i landet. Biler importert fra utlandet er belagt med høy straffetoll i Kina, slik at det er vanskelig å konkurrere med biler som produseres innenfor landets grenser.