-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Vårt valg: Volvo V60
Kortversjonen av våre fire testbiler er: BMW 318d er desidert best på kjøreegenskaper, Mercedes C220 er best på komfort, Volvo er best på sikkerhet og utstyr, Audi A4 er ikke best på noe.
Audi, som vanligvis ikke ligger bakerst i feltet når det gjelder sportslighet, må her se både BMW og Volvo foran seg når det gjelder kjøreegenskaper. Det må det lite sportslige multitronic-giret ta hovedansvaret for.
Poengene i de tre disiplinene Plass i kupé, Bagasjeplass og Pris ligger forholdsvis lavt. Dette dreier seg om forholdsvis dyre biler med begrenset plass – her er det mer snakk om luksusfølelse enn mye bil for pengene.
Er du på jakt etter en rommelig familiebil, får du mer plass for en rimeligere penge ved å velge en normalt spesifisert Mondeo eller Passat.
Når både subjektive vurderinger og objektive testmålinger er gjort, står vi med Volvo V60 som vinner, riktignok med minste mulige margin – et halvt poeng – ned til BMW 518d.
Med V60 har Volvo for første gang en reell utfordrer til 3-serie, A4 og C-Klasse, og det gjelder så vel kvalitetsfølelse som plass og kjøreegenskaper. Vi tar av oss hatten, for vår del må gjerne Volvo kalle seg et premium-merke heretter.
Det gjenstår å se om også kundene vil plassere den svensk-kinesiske produsenten på samme hylle som de tre tyske prestisjemerkene.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Testvurdering og poeng Audi A4
- Testvurdering og poeng BMW 318
- Testvurdering og poeng Mercedes-Benz C200
- Testvurdering og poeng Volvo V60