-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Chevy frister nye generasjoner
Chevrolet viser to kule konseptutkast i Detroit. Målet er føre dem frem til produksjonsstadiet sammen med sammen med unge bilentusiaster.
Ifølge data fra U.S. Sensus, er det 80 millioner amerikanske konsumenter som nærmere seg 30-årene. Disse representerer 40 prosent av dagens potensielle bilkjøpere og representerer et marked på til sammen en milliard dollar.
Ikke rart GM ønsker å tiltrekke seg denne målgruppen.
I løpet av de siste årene har Chevrolet konversert med unge mennesker over hele USA, og basert på deres feedback har de utviklet to konsepter som ble avduket i Detroit i dag – Chevrolet Code 130R og Tru 140S.
Muskelarv
Code 130R er en fireseters coupé med former slik vi er vant til å se dem på amerikanske muskelbiler. Den aggressive fronten, den knallrøde lakken og de gullfargede felgene understreker dette inntrykket.
Under panseret sitter en 1,4-liters turbomotor med 150 hester og et dreiemoment på 200 Nm som sender kreftene til bakhjulene gjennom en 6-trinns manuell eller automatisk girkasse.
Motoren jobber sammen med eAssist-teknologi som innebærer stopp/start, regenerering av bremsekraft og ekstra skyv ved akselerasjon.
Bilen har en akselavstand på 277,5 cm og måler 440 x 182 x 139 cm. Hjulutrustningen er 20-tommere med 245/40R20 dekk.
“Såpestykke”
Tru 140S er en forhjulsdrevet 3-dørs sportscoupé. Den er designet med tanke på å få et attraktivt utseende, men likevel en oppnåelig pris.
Konseptbilen er lakkert helmatt hvit med Chevy kromhjul. Den deler plattform med Cruze og Volt og har finesser man normalt finner i større og dyrere biler, inklusiv en hybrid drivlinje. Bensinmotoren er den samme som i Code 130R.
I begge bilene er det lagt vekt på tilkoblingsmuligheter for moderne hjelpemidler, som WiFi, smart phones og de har headup display.
Ber om innspill
- Interiørene er foreløpig bare på skissestadiet, for vi vil ha flest mulig innspill fra aktuelle brukergrupper før vi spikrer disse, sier Frank Saucedo, direktør for GM North America Advanced Design studios i Los Angeles hvor bilene ble designet.
Etter Detroit-utstillingen skal de spreke konseptene sendes til flere store bilutstillinger, lifestyle events og studentsamlinger. Chevrolet vil også oppfordre flest mulig til å si sin mening via sosiale medier.
Chevrolet antyder en prislapp på i overkant av 20.000 dollar om bilene settes i produksjon. Man får mye bil for pengene i USA.