-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Gratis lån når elbilen kommer til kort
Nytt tilbud til eiere av elektriske Nissan Leaf. "Har du bruk for en vanlig bil, kan du låne en Qashqai gratis".

Det er Norges største Nissan-forhandler Birger N. Haug (BNH) som er først ute med tilbudet. Det er et pilotprosjekt og kan bli utvidet til flere forhandlere. Salgsdirektør for Nissan hos BNH, Eva Henriette Næss, sier at interessen for elbilen Leaf ser ut til å fortsette.
- Vi nærmer oss 500 kontrakter, sier hun. Vi har levert rundt 300 biler og vi opplever at elektriske Leaf ikke er noe blaff – men vil trekke til seg stadig nye kunder. Vi ønsker å bli en totalleverandør, og derfor lanserer vi i samarbeid med importøren tilbud om gratis lån av en annen bil om kunden trenger det.
Utlånet er begrenset til ti dager per år i de første tre årene kunden eier en Leaf. Ønsker kunden å ha en annen bil lengre eller oftere, er det etablert en leieordning,
- Vi regner med at det blir særlig stor interesse når det er ferietid, sier hun. Det kan gjelde vinterferie og påske når man skal til og fra hytta. De som skal låne bil må gi beskjed minst en uke før de trenger bilen.
Alternativ til vanlig bil
De som arbeider med Leaf mener at det er bedre å sammenligne bilen med andre C-segment biler enn med andre elbiler. De mener det er mer riktig å sette Leaf opp mot biler i Golf-klassen, enn de mindre elbilene fra Peugeot, Citroen og Mitsubishi.
- Vi ser at mange blir overrasket over hvor stor Leaf er, sier Næss.
Det har vært en del støy rundt prisene på elektriske biler. Noen er blitt mange titusen kroner billigere, og det skaper usikkerhet og mange spørsmål rundt annenhåndspriser og om prisene vil fortsette å gå ned.
- Vi tror Nissan Leaf har alle muligheter til å bli minst like populær brukt som den er ny. Vi trekker til oss nye kunder – og merker nå økt interesse for bilen i firmabilmarkedet. Da snakker vi om kunder som vurderer innkjøp av 15 Leaf for å bruke bilene aktivt.