-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kjappeste Golf Cab
Blant bilene Volkswagen skal avduke neste uke er Golf GTI Cabriolet. Ifølge Volkswagen har de aldri tidligere laget en så kjapp Golf Cab.
Vi fikk et forvarsel om denne modellen i fjor vår da Volkswagen viste et par spreke konseptbiler på den årlige GTI-jippoen i Wörthersee.
Der hadde de både en R- og en GTI-versjon av Golf Cabriolet.
Nå skal bilen debutere i produksjonsform, og selvsagt har den mye til felles med sine lukkede søsken med tre og fem dører.
Motoren er den samme 2,0-liters TFSI-utgaven med 210 hester og et meget anvendelig dreiemoment - 280 Newtonmeter er tilgjengelig fra 1750 opp til 5300 omdreininger, der maks effekt oppnås. Kundene kan velge om de vil ha manuell eller DSG girkasse.
Oppgitt aks til 100 er på 7,3 sekunder, litt langsommere enn de andre modellene som gjør denne øvelsen på 6,9. Til gjengjeld har cabrioleten en meget kjapp takløsning – kun 9,5 sekunder skal det ta å kle av kalesjen, og det kan gjøres i hastigheter på inntil 30 km/t.
For øvrig finner vi GTI-spesialiteter, som en aggressiv front med røde dekorstriper og bikubemønster i grillen, sideskjørt, en dyp hekk med to store eksosrør og diffusor, samt røde bremsecalipere og Monza spesialfelger med 225/45 dekk.
Innendørs er det sportsseter i kjent «Jakara» rutemønster, eller man kan velge skinnseter som heter Vienna. Rattet er tykt og sportslig og kledd i perforert skinn, et materiale man også finner på håndbrekk og girkule.
Golf GTI er neppe klar til årets cabriolet-sesong, men på ettersommeren bør de første bilene dukke opp.