-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Porsche Macan på veien
Her er de første bilder av Porsches kompakte SUV. Den skal løfte sportsbilprodusenten til nye høyder.
Ved første øyekast er den ikke ulik storebror Cayenne, godt hjulpet av kamuflasjen Porsche har utstyrt den med. Legg for eksempel merke til den kunstige krommen bak sidevinduene.
Modellen gikk lenge under betegnelsen Cajun – en forkortelse for Cayenne Junior – men Porsche har nå avslørt at den skal hete Macan, indonesisk for tiger.
Selv om den ligner Cayenne er Macan vesentlig mindre. Den deler plattform med Audi Q5 og den kommende Q6, og i tillegg til å konkurrere med sine Audi-søsken blir naturlige konkurrenter Range Rover Evoque, BMW X3 og Mercedes GLK.
Bilen skal bygges ved Porsches moderne anlegg i Leipzig, produksjonen starter i 2013 og skal etter hvert opp i en årstakt på 50.000.
Den blir dermed en viktig del av Porsches strategi om et årsvolum på 200.000 biler i 2018 – opp fra dagens 120.000.
Selv om mange Porsche-fanatikere mente Cayenne ville vanne ut merkets image da den ble lansert i 2003, har den vist seg å bli merkets ubestridte volumleder. Og man forventer enda større volumer for lillebror Macan.
Under panseret vil den få motorer fra Audi/VW-familien, tunet til et passende Porsche-nivå.
Toppmodellen, Macan Turbo, får en 375-hesters V6, men det er også aktuelt å benytte firesylindrede motorer. Det blir i så fall første gang siden utfasingen av 968 i 1995.