-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Porsche Macan på veien
Her er de første bilder av Porsches kompakte SUV. Den skal løfte sportsbilprodusenten til nye høyder.
Ved første øyekast er den ikke ulik storebror Cayenne, godt hjulpet av kamuflasjen Porsche har utstyrt den med. Legg for eksempel merke til den kunstige krommen bak sidevinduene.
Modellen gikk lenge under betegnelsen Cajun – en forkortelse for Cayenne Junior – men Porsche har nå avslørt at den skal hete Macan, indonesisk for tiger.
Selv om den ligner Cayenne er Macan vesentlig mindre. Den deler plattform med Audi Q5 og den kommende Q6, og i tillegg til å konkurrere med sine Audi-søsken blir naturlige konkurrenter Range Rover Evoque, BMW X3 og Mercedes GLK.
Bilen skal bygges ved Porsches moderne anlegg i Leipzig, produksjonen starter i 2013 og skal etter hvert opp i en årstakt på 50.000.
Den blir dermed en viktig del av Porsches strategi om et årsvolum på 200.000 biler i 2018 – opp fra dagens 120.000.
Selv om mange Porsche-fanatikere mente Cayenne ville vanne ut merkets image da den ble lansert i 2003, har den vist seg å bli merkets ubestridte volumleder. Og man forventer enda større volumer for lillebror Macan.
Under panseret vil den få motorer fra Audi/VW-familien, tunet til et passende Porsche-nivå.
Toppmodellen, Macan Turbo, får en 375-hesters V6, men det er også aktuelt å benytte firesylindrede motorer. Det blir i så fall første gang siden utfasingen av 968 i 1995.