-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Peugeot, ikke for Norge
En helt ny modell fra Peugeot, som aldri kommer til Norge. Navnet har likevel betydning for oss.
Peugeot 301 markerer en ny tid for den franske bilprodusenten. Fra nå av skal nemlig ikke modellbetegnelsene endres for hver modellgenerasjon. 208 vil hete 208, 508 vil hete 508 og så videre.
Les mer om navnestandariseringen til Peugeot
Så hva er da 301?
301 er første modell i 1-serien, biler som skal være rimelige og praktiske, myntet på marked som Sør-Amerika, Øst-Europa og Kina.
Peugeot skriver om sin nye modell at den skal være «standarden i segmentet for romslighet og utholdenhet». Akkurat utholdenhet burde jo Peugeot være godt kjent med, om de bare kikker litt tilbake i sine egne historiebøker.
Hvor mange 504 som fortsatt ruller nede på det afrikanske kontinentet, er det vel ingen som har tall på. Men de er ikke få.
Så da er det vel betryggende å høre fra Peugeot at 301 har gjennomgått mange titusener av kilometer med testing på flere kontinenter.
De lover at bilen skal ha drivverk som er tilpasset dårlige kjøreforhold, doble pakninger for beskyttelse mot støv og fuktighet, kraftig luftkondisjoneringsanlegg for varme land og produksjonskvalitet som matcher 508.
Men man kan jo begynne å lure: Hvordan bygger de da egentlig de andre, langt dyrere, bilene sine?
Uansett, 301 skal klare å ta unna 506 liter bagasje, og har en lengde på 4,44 meter – akselavstanden er på voksne 2,65 meter.
Salgsstart er 1. november, og salgsmarkedene er Øst-Europa, Afrika, Midt-Østen, Sør-Amerika og Kina.
For norske Peugeot-kunder kan det jo være verdt å nevne at den neste 308 – som altså ikke blir 309, den var noe helt annet – kan få en del designelementer fra 301.