-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Juke R, R for råest
Vi har tidligere fortalt deg om kjøring med Nissans R-utgave av Juke. Den var så rå at det var vanskelig å ta den på alvor. Nå er den i salg – enda råere.
Hvor stor «produksjonen» vil bli er vanskelig å si, for dette er ikke bare ekstremt hva prestasjoner og utseende angår, det er også ganske ekstremt når du skal betale inngangsbilletten.
400.000 pund betyr at du i stedet kan kjøpe fire Cayenne Turbo S – og de har attpåtil et brukbart baksete.
Men, på den annen side, hva skal man med fire Cayenner?
Da Nissan gjennomførte stuntet med å sette en bola Juke oppå en temmelig modifisert GT-R, sa de at det allerede var en «høyt respektert person fra Dubai» som hadde levert et solid depositum på byggenummer 1.
Nå er bilen på vei til kunden, og kjølen er allerede strukket for byggenummer 2. Da vi prøvde bilen i sommer hentet den vanvittige 480 hestekrefter fra 3,8-liters twin-turbo V-sekseren. Det helt sprø er at i «kundeversjon» gir den enda 60 hester mer.
Hvor Ray Mallock Ltd. har funnet dem aner jeg ikke, men dette er folkene bak blant annet Chevrolet Cruze bilene i WTCC, den gamle Mercedes McLaren 722 GT, for ikke å snakke om Nissans egen Delta Wing racer – så de har vel et ekstra kort eller to gjemt oppi ermet.
Det er de som bygger disse R-Jukene, og de forteller at de måtte jobbe enda mer med både chassis og drivlinje for å gjøre det hele kjørbart for kunder.
Firehjulsdriften er beholdt og et FIA-godkjent bur er montert – det later til at kunden skal bruke denne for sin egen fornøyelse på lokale trackdays.
Da kan han kose seg i tre sekunder, deretter har han passert 100 km/t og må begynne å konsentrere seg. Karosseriet bremser toppfarten til litt over 250 km/t, der de råeste GT-R gjør over 300.
Men tilbake til Cayenne Turbo S. Litt flere hester og litt høyere toppfart. Men vekten er også høyere – med solid margin.
Det gir seg utslag på sprinten. 4,5 til hundre, og i disse kretser betyr femten tideler masse. De betyr kanskje forskjellen på 100.000 og 400.000 pund?