-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Litt oppdatert i-Miev
Mitsubishi foretar en oppdatering av sin kompakte elbil. Det innebærer blant annet litt lenger rekkevidde.
Ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken ble det registrert 1040 Mitsubishi i-Miev i lanseringsåret 2011, noe som faktisk gjorde den til Norges mest solgte minibil, uansett drivlinje.
Salget av elbiler har økt videre i år, men det er primært Nissan som har nytt godt av dette med 2267 Leaf-registreringer.
Men det er også registret 656 i-Miev samtidig som de «franske» søsknene, Citroën C-Zero og Peugeot Ion teller henholdsvis 475 og 403 registeringer.
Etter to år på markedet får i-Miev en liten oppdatering av drivlinjen. Det innebærer at dreiemomentet øker fra 180 til 196 Newtonmeter.
Batteripakken på 16 kWh er den samme, men ved å bruke en lettere og mer effektiv elmotor, har man greid å øke rekkevidden med 10 kilometer. Ifølge EU-syklusen har bilen dermed en teoretisk rekkevidde på 160 kilometer.
TEST: Lav spenning
Andre oppgraderinger er energieffektive og sterkere LED frontlys. i-MiEV har i tillegg mulighet for å varme opp kupeen mens den står til lading via en smart fjernkontroll.
Et ekstra gir for regenerering av energi tilbake til batteriene er også unikt for i-MiEV. På den nye modellen vil i tillegg varmen i forsetene nå også omfatte seteryggen.
Den nye modellen er leveringsklar fra januar, og prisen er den samme som på den utgående modellen – kr 192.800 eksklusiv leveringsomkostninger.
Mitsubishi presiserer at endringene er eksklusive for deres modell og ikke vil gjelde bilene fra Citroën og Peugeot.