-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Citroën letter på sløret
Om en ukes tid åpner bilutstillingen i Shanghai hvor Citroën skal avduke en spennende konseptbil. Her får du en første titt.
Selvsagt er det kinesiske bilmarkedet viktig for Citroën – som det er for det meste av bilbransjen. Vi drar til den internasjonale bilutstillingen i Shanghai neste uke for å oppdatere deg om lokale og internasjonale nyheter. Men først en sniktitt på Citroën DS Wild Rubis.
Designmessig hører den utvilsomt hjemme i DS-familien, som i dag består av DS3, DS4 og DS5. På bilutstillingen i Beijing i fjor vår fikk vi også se DS Numero 9 – en forsmak på hvordan en stor, luksuriøs DS-modell kan se ut.
Men nå er det altså DS Wild Rubis som står for tur – en middels stor crossover / SUV som foreløpig ikke har fått tildelt noe DS-nummer. Men det er jo noen ledige sifre mellom 5 og 9.
Målene er ganske rause, med en lengde på 4,70, en bredde på 1,95, en høyde på 1,59 og – ikke minst – en akselavstand på hele 2,9 meter.
Den er konstruert med tanke på en plug-in hybrid drivlinje, og den skal spekkes med avansert elektronikk som skal gjøre reisen så komfortabel og sikker som mulig.
Så hvorfor betegnelsen Wild Rubis? Ifølge Citroën fordi den er “wild and rebellious” men likevel “refined and sophisticated”. Og så er den lakkert “ruby red”.
Jeg er helt sikker på at Bil-redaktør Stein Pettersen kan fortelle oss mer om kreasjonen etter å ha besøkt bilutstillingen i Shanghai om en ukes tid.