-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
3. generasjon Mini
Spionbilder av den neste, tredje generasjon, Mini har versert lenge. Nå har produsenten vist oss en konseptide om hvordan den egentlig vil se ut.
Den første Mini fra moderne tid kom i 2002 og ble skikkelig fornyet i 2007. Nå er tiden inne for nok en skikkelig make over. Og med MINI Vision forteller sjefdesigner Anders Warming oss noe om hva han har tenkt å gjøre med neste versjon.
Selvfølgelig er det vanskelig å plukke ut trekk fra en konseptbil og si at det kommer på produksjonsbilen, og det kommer ikke. Men hva jeg er ganske sikker på er at dette speisa dashbordet kommer ikke. Men tidligere bilder har vist oss at vi allikevel kan vente en interiørrevolusjon, på den måten at det enorme, sirkelformede sentralinstrumentet nå blir delt opp i mindre enheter og flyttes nærmere føreren.
Jeg tror også trygt vi kan regne med at denne modellens «disco floor» kommer til å forsvinne fra bilene i butikken. «Et samspill av farger, lys og form gjør at gulvet i MINI Vision ser ut som det våkner til liv….». Jeg tror jeg kunne tenke meg andre, og mildere, distraksjoner når jeg er ute og kjører.
Men vi kan sikkert vente LED-frontlysene som ser ut som de er hentet rett fra Rocketman-konseptet, men de derre luftåpningene på sidene, rett foran forhjulene er jeg ikke like sikker på. Men jo mer jeg ser på bildet av visjonen forfra jo underligere syns jeg det er at de har jobbet så hardt for å få den til å se ut som en 10 år gammel Daihatsu.
Den typiske tak-konstruksjonen som får taket til å «flyte» vil nok bli beholdt og jeg ser heller ikke bort fra at de aksentuerte hjulbuene med kontrastfarger følger med helt til produksjonen. Og hekken ønsker jeg meg på F56 – eller hva nå kodenavnet for den nye Minien egentlig er.
Det er også snakk om at hele arkitekturen nå skal deles med den kommende 1-serien men det vet vi for lite om foreløpig. Det er heller ikke offentliggjort noen mål på MINI Visjon, slik at de kan gi oss noen ide om hvilken retning vi nå går i.
Jeg skjønner ikke helt hva de skal bruke denne bilen til, for jeg regner med at vi skal få de første glimt av den nye produksjonsMinien på Frankfurt. Da blir det litt rart å plassere denne konseptutgaven rett ved siden av.
Kanskje BMW nøyer seg med Visjonen i Frankfurt for at produksjonsmodellen ikke skal ta oppmerksomheten bort fra i3? Svaret får vi om to måneders tid.
På bildene ser vi Anders Warming, Oliver Sieghart (sjef for interiørdesign hos Mini) og Annette Baumeister (sjef for interiørfarge og -materialer hos Mini).