-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tar den lange veien til Frankfurt
Mens de fleste utstillingsbiler ankommer Frankfurt-messen i lukket bil, velger Mazda å kjøre nye Mazda3 hele veien fra Japan til Frankfurt. BilNorge sitter naturligvis bak rattet – som eneste norske.
Det er slett ikke første gang Mazda med tilhold i Hiroshima langt vest i Japan legger ut på langtur. Første gang de gjorde det var i forbindelse med lanseringen av Mazda 323 i 1977.
Den gang kjørte fire journalister to biler fra samlebåndet og til utstillingshallen i Frankfurt. 323 ble en formidabel suksess for Mazda og skulle noen år senere være med på å løfte merket til det mest kjøpte i Norge.
Mazda 323 var i første halvdel av 1980-årene en av bestselgerne – ikke minst på grunn av bilens kvalitet. Som japanske biler flest på den tiden gikk heller ikke Mazda 323 i stykker.
36 år seinere eksisterer fortsatt Mazda 323, men nå heter bilen Mazda3 og kommer denne høsten tvers gjennom fornyet med premiere på IAA i Frankfurt 10. september.
Vi har allerede kjørt biler – les mer her
Og hos Mazda har de ikke glemt stuntet fra 1977. Forskjellen er bare at denne gang er det ikke to biler på veien gjennom Sibir, men hele åtte kjøretøy som etter å ha blitt skipet over fra Japan, la ut fra Vladivostok 2. august.
Naturligvis finner du BilNorge bak rattet i en av bilene. Vår etappe fra Ulan-Ude til Krasnoyarsk utgjør 1620 kilometer av en totalt 14890 kilometer lang reise gjennom to kontinenter og mer enn 30 byer med Moskva som den største.
Alle bilene på reisen er utstyrt med Mazdas nye 120 hk Skyactiv drivlinje. Denne blir ventelig volummodellen når Mazda3 mot slutten av året slippes i Norge.