-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Caterham med Zuki-Seven
Er det ikke 40 år siden Caterham overtok Seven-modellen fra Lotus nå? Fremdeles produseres denne magreste av alle magre biler. Og den kommer i stadig nye utgaver. Nå med motor fra Suzuki.
Både Westfield og Caterham og mange andre som produserer biler etter den opprinnelige Lotus Seven-oppskriften, har forsøkt seg med motorsykkelmotorer i disse modellene.
Men når Suzuki tar Caterham i hånden og leier den inn til debut på selveste Frankfurt-utstillingen, er det fordi japanerne forsyner vidunderet med en skikkelig bilmotor.
Skjønt skikkelig og skikkelig. De fleste vil vel fnyse av den. En motor beregnet på Japans mikrobil-segment, med andre ord tre sylindre og 660 ccm.
Men som en som har kjørt fire hjul med en tilsvarende Kei-motor i fire år, kan jeg forsikre at her er det masse moro, for ikke å snakke om masse turtall og liflig lydbilde.
Kanskje skal vi ikke snakke for høyt om lystige trimmingsmuligheter også. En turbo per sylinder er noe som gjør tilværelsen mindre tung.
Pur glede
I den nye Caterham-utgaven yter motoren 59 kW (80 hk) og 107 Nm. Sammen med en tomvekt på rett under 500 kg høres ikke dette så galt ut.
Og sammen med komplett mangel på «assistenter», nesten ikke dekk, med en elskelig stiv bakaksel (og trommelbremser der bak) og med en styring som mer følger øyeeplene enn rattutslaget, er oppskriften åpenbar: Pur Glede.
Ved presentasjonen ble det fortalt at produksjonen skal begynne i januar, med de første utleveringene fra mars.
I Europa og Japan – det er klart at Suzuki-assistansen åpner et helt nytt marked for Caterham – skal den koste 25.000 euro. Da har de på en eller annen måte også bakt inn lokale (ikke norske) skatter og avgifter.
I England skal det imidlertid også komme en billigere modell i løpet av 2014 en gang. 17.000 pund blir prisen for den – i hvert fall 40.000 kroner billigere enn den vi ser i Frankfurt.
Hva som skal gjøres for å få den såpass ned i pris er det ikke sagt noe om – men dette høres ut som mest moro per pund på mange år.