-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Koenigsegg bekrefter One:1
Det har lenge gått rykter om Koenigseggs nye superbil som tar mål av seg å bli verdens raskeste. Nå har vi fått vite litt mer.
For første gang har den lille svenske superbil-produsenten sluppet ut offisielle skisser av den kommende modellen som blir forbeholdt en håndfull kunder.
I et nylig intervju med Bloomberg har Christian von Koenigsegg bekreftet at One:1 får en effekt på 1400 hestekrefter og en vekt på 1400 kilogram! Derav navnet.
Koenigsegg skryter av at dette blir den første superbil som faktisk oppnår dette forholdet. Andre produsenter har operert med slike forholdstall når det gjelder tørrvekt på bilen, men her stemmer forholdet med alle nødvendige væsker om bord, ja selv med fører av moderat kaliber.
LES OGSÅ: Koenigsegg utfordrer
One:1 er basert på den eksisterende Agera, men får en rekke unike komponenter for å oppnå det optimale vekt/styrke-forholdet.
Alle Agera-modellene har monocoque i karbonfiber og twin turbo V8-motor som leverer den massive effekten til bakhjulene gjennom en 7-trinns toclutch girkasse.
Koenigsegg hinter om massive ytelser – som null til 400 km/t på 20 sekunder og en potensiell toppfart på 450 km/t – noe som kan gi Koenigsegg One:1 tittelen «verdens raskeste produksjonsbil».
Men noen masseproduksjon blir det ikke akkurat – det skal kun bygges seks eksemplarer og alle er for lengst solgt.
Prisen? Den blir nok like individuell som bilen, men basispris oppgis til rundt 12 millioner norske kroner – før eventuelle avgifter.