Porsche moser egne mål

Like før leveringene av 918 Spyder starter, forteller Porsche at de har overgått sine egne mål.

Publisert Sist oppdatert

Neste år kommer racing-utgaven av Porsches superhybrid. Det blir interessant å se hvordan den rutinerte søstera, Audi, hamler opp med denne:

Under den siste fintuningen har Porsches spesialister greid å finne litt mer effekt samtidig som de har oppnådd enda bedre forbruks- og utslippstall.

Med den vektbesparende Weissach-pakken montert, går akselerasjonen til 100 km/t nå på 2,6 sekunder (- 0,2 sek.).

Null til 200 km/t kan foretas på 7,2 sekunder (-0,5 sek.), og får du anledning til å lukte på 300-merket, skal det være innen rekkevidde på 19,9 sekunder (- 2,1 sek.).

- Vi har benyttet alle muligheter og arbeidet tettest mulig opp til deadline, sier Dr. Frank-Steffen Walliser, Senior Vice President for 918 Spyder.

SE VIDEO: Slik fungerer Porsche superhybid

Man har også klart å perfeksjonere de to elektriske motorene, slik at 918 Spyder kan foreta en utslippsfri akselerasjon til 100 km/t på 6,2 sekunder. Dette er en forbedring på syv tideler, og med Weissach-pakken kan ytterligere en tidel barberes bort.

Porsche hevder at 918 Spyder med Weissach-pakken for øyeblikket holder rekorden for «gatebiler» rundt Nordsløyfa med tiden 6 minutter og 7 sekunder.

SE REKORDEN BLI SATT

Samtidig har den oppnådd A+ i den europeiske utslipps-klassifiseringen. Med Weissach-pakke har den ifølge NEDC-syklusen et utslipp på 0,30 l/mil (0,31 uten pakken), tilsvarende et CO2-utslipp på 70 gram per kilometer – eller, om du vil, et energiforbruk på 1,27 kWh på mila.

Powered by Labrador CMS