-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Snodig navn på pen bil
På bilutstillingen i LA viser Subaru sin Legacy Concept. I Tokyo står en bil med den snodige betegnelsen Levorg. Ser du sammenhengen?
Ut fra betegnelsen er det ikke så lett, men når Subaru forklarer at «Levorg» er avledet fra Legacy, Revolution og Touring, går det kanskje opp et lys.
Vi snakker nok om en forsmak på neste generasjon Legacy i stasjonsvogn-utgave. Som også danner grunnlaget for en ny Outback, modellvarianten som har størst fanskare i Norge.
LES OM: Legacy Concept
Den nye modellen skal debutere i Japan i 2014, og den norske importøren håper nok at de snarest mulig får tilgang til bilen.
Levorg er litt mindre ekstrem i uttrykket enn Legacy Concept – ja, den ser jo nærmest produksjonsklar ut. Selv om det er forskjell på de to modellene, har de også fellestrekk, som den heksagonale grillen og lyktene med falkeøyne.
Sammen med Levorg presenteres også en ny 1,6-liters direkteinnsprøytet turbo bensinmotor (DIT). Heldigvis fortsetter Subaru med sin klassiske boxer-oppskrift. Denne har 168 hestekrefter og et dreiemoment på 250 Newtonmeter.
Men bilen er konstruert med tanke på kraftigere motorisering – Subaru har også en 2,0-liter med inntil 296 hk og 400 Nm klar innen bilen lanseres. Og innen dette blir en europeisk modell, har den sikkert en dieselmotor under panseret også.
Begge motorene skal kombineres med en Lineartronic CVT girkasse som standard. I kombinasjon med den store motoren kan kassen styres manuelt i åtte trinn.
Selvsagt har Levorg symmetrisk firehjulsdrift, også en klassisk Subaru-oppskrift. Elektroniske hjelpemidler som VDC og Avtive Torque Vectoring er på plass, og en rekke sikkerhetssystemer skal debutere i denne modellen.
Subaru lover kvalitetsmaterialer i interiøret, med sort pianolakk og metalltrim. Instrumentene har blå belysning, og en 3,5-tommers LCD-skjerm viser bilens status til enhver tid.
Produksjonsutgaven skal lanseres i Japan våren 2014, sannsynligvis i minst to karosseriformer samtidig.