-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Tung satsing på lett materiale
BMW vil sammen med sin partner SGL Group investere tungt i produksjon av karbonfiber.
Partnerne sier ifølge Automotive News Europa at deres nye anlegg blir verdens største produsent av karbonfiber, med en årlig produksjon på 9000 tonn når anlegget står klart i 2015.
Anlegget ved Moses Lake i staten Washington drives på ren vannkraft – et viktig valg for lakaliseringen. Fabrikken leverer karbonfiber-forsterket plast (CFRP) til BMWs nye i-modeller.
Karbonfibrene er brukt i produksjon av 5000 i3 ved BMW-fabrikken i Leipzig, hvorav nesten 1000 er registrert i Norge så langt.
SGL Automotive Carbon Fibers eies 49 prosent av BMW. Partnerne har i første runde investert 100 millioner dollar i anlegget som har 80 ansatte. Nå legger de inn ytterligere 200 millioner dollar og ansetter 120 nye medarbeidere for å tredoble produksjonen.
Med utvidelsen av fabrikken hevder BMW at de kan produsere CFRP også til andre modeller «til konkurransedyktige priser og i tilstrekkelige mengder».
Man forventer blant annet at neste generasjon 7-serie, som debuterer om et par år, vil ha store innslag av karbonfiber.