-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Airstream i Norge
For første gang er luksus-caravanen Airstream tilgjengelig i Norge. I helgen kan du se vognene med egne øyne i både Oslo og hos E18 Caravan utenfor Horten.
Airstream har oppnådd kult-status grunnet sin unike design. Airstream er for caravan-elskere synonymt med kvalitet, luksus og frihet. Vognene føres eksklusivt av E18 Caravan.
- Vi er utrolig stolte av å være den eneste norske forhandleren for Airstream. Det er litt av et nåløye man må igjennom for å bli forhandler, forteller Sveinung Rones fra E18 Caravan.
American dream
Wally Byam bygget i 1929 den første versjonen av Airstream. Ideen var å lage et overnattingsalternativ som var lett nok til å trekkes av en bil, og gav en følelse av luksus på veien. Vognene ble fort populære, og allerede i 1931 var den første fabrikkproduserte modellen på veien. «Torpedo Car Cruiser» er i dag sett på som modellen som satte Airstream standarden i utforming og konsept.
Den første Airstream-modellen med fly-karakteristikkene vi kjenner i dag ble først brukt på modellen «Clipper». Erfaringene fra å ha bygget fly hos Curtiss-Wright under andre verdenskrig ble brukt da Byam startet produksjonen igjen etter krigen. «Clipper» hadde fire sengeplasser, vanntank, lys og kostet $1.200.
Designen skulle minske luftmotstanden, og dermed gjøre vognene mer driftseffektiv. Utformingen og ikke minst aluminium-skallet er det som karakteriserer en Airstream.
I 1952 ble produksjonen lagt til Jackson Center i Ohio, og i dag lages det omkring 2.000 vogner årlig.
Tester markedet
I Norge vil Airstream være tilgjengelig i 3 modeller.
E18 Carvan vil føre 534, 604 og 684. Sistnevnte er den største modellen med sine 8,25 meter.
- Vi har ikke noe salgsmål for Airstream. Vi lukter på markedet i første omgang, forteller Rones.
Modellene leveres med 2,30 m bredde, men kan bestilles i 2,50 m bredde. 2,30 meter høres kanskje lite ut for norske campere som er vant med god plass, men Airstream er rå på å utnytte plassen. Den føles alt annet enn trang og smal.
534 vil være den rimeligste modellen med startpris på 554.029 kr.
604 vil koste fra 615.882 kroner mens den største modellen, 684, vil ha en startpris på 701.470 kroner.
Du kan se Airstream på Youngstorget i dag, fredag 30. mai fra 11.00 – 15.00
Resten av helgen er det åpent hus hos E18 Caravan i Undrumsdal utenfor Horten.