-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Deuce på brevet
Mustang og Corvette og slikt på forsiden av brevet er ikke ukjent. Men nå hedrer US Postal Services den klassiske hot roden med egne frimerker.
Hot Rods er kanskje mer amerikansk enn til og med Hot Dogs – og ikke vet jeg om man kan finne en Hot Dog på et amerikansk frimerke.
Men nå kan du finne to forskjellige frimerker som feirer denne biltypen. Ideen som startet på 1920-tallet, da ungdom fant ut at det var kult å bygge om biler. Enten for å få dem til å gå fortere enn sheriffens, eller for å få dem til å se helt rå ut – eller begge deler.
Masse motor, gjerne ute i fri luft, senket chassis, choppa karosserier og hiv unna alt det overflødige du kunne – dette var oppskriften.
Det kulminerte – ifølge US Postal Services – med 1932 Roadsteren, eller The Deuce, som den ble kalt. Med B-type flathead V-åtteren og masse muligheter til å gjøre meget.
Det er to av disse som nå finnes med tagger. Tegnet av John Mattos som også har gjort både Hot Rod Magazine-ting og tegnet for Indianapolis 500.
Art director var Derry Noyes, og hun skal ha masse kred for at hun har gjort det så minimalistisk at man virkelig får en følelse av at her er bilen klar til innsats.
(Hvis du lurer: «Forever» indikerer portoen – med denne betegnelsen er den alltid lik det som skal til for å sende et standard en-ounce brev innenlands. For tiden koster det 49 cents).
Amerikanerne gir seg ikke med å hive ut to frimerker på markedet. Her kan du få det hele inne i en stor ramme til å henge på veggen, det er førstedags-tilbud (sorry for å være for sein, førstedagsstempling var 6. juni) og det er andre samler-innslag.
For meg er det nok at noen gode venner oppfattet stuntet, slik at et «wish-you-were-here» postkort, passende frankert, kunne dette ned i postkassen min i går.