-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
McLarens nye wing-car
Stadig flere superbiler kommer i über-super-versjon, beregnet for bane. Enten track-days eller konkurranse. McLaren er den siste som venter på å få vise seg frem.


Det er noe som er litt spennende med den ellers komplett innholdsløse pressemeldingen fra McLaren der det fortelles at P1 skal bli enda heftigere.
Det står at produksjonen av den nye vil starte så snart den siste av de 375 «vanlige» P1 ruller ut fra fabrikken i Woking. «Nøyaktig to tiår etter den berømte le Mans seieren med den legendariske McLaren F1 GTR.»
Kan det – vi kan jo alltids håpe – bety at de har tenkt å gjøre en tilsvarende operasjon? Det hadde vært vanvittig morsomt, den gang var det også noe som egentlig var en ren gatebil, bare forsiktig modifisert, som vant.
«Vi kunne egentlig ha kjørt den på veien både til og fra Le Mans» sa Gordon Murray etter at bilene hans tok første, tredje, fjerde, femte og trettende plass i 24 timers løpet. Den dag i dag regner han dette som «sin» største seier – og den mannen har bygget en og annen pokalvinnende racerbil.
Men akkurat den, at man kommer kjørende hjemmefra, skrur av skiltene og teiper opp lykteglassene og vinner, er det vel dessverre slutt på. Selv om det er jo slike biler løpet egentlig ble arrangert for.
Men da Porsche 917 overtok etter Ford GT40 i 1970, begynte det å bli slutt på at gatebiler kunne dra av gårde med den gjeveste premien, selv om feltet ellers er fullt av biler godkjent for landeveien.
Det eneste vi egentlig vet om den kommende P1 GTR er det vi ser av skissen av dette de kaller Design Concept, og som skal vises for spesielt interesserte i speiderteltet (eller hva det er) de har slått opp på Pebble Beach i midten av august.
Masse vinger og kjempe-diffusor bak sammen med et par eksosrør som ser ut som de ikke først og fremst er dimensjonert for lavt CO2-utslipp.