Norges dyreste bobil - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
23 bilder i galleri
Norges dyreste bobil
Torsdag kl. 12.00 åpnet Caravanmessen på Lillestrøm. Noen timer senere var kontrakten på Norges dyreste bobil inngått. Prislapp: 5.166.000 kroner.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2018).

Twitter RSS
bsgif

SE 115 BILDER FRA CARAVANMESSEN

Bobil er i skuddet, og i helgen kan du se dem i stort utvalg på Caravanmessen på Lillestrøm. Den mest eksklusive utgaven kommer fra den tyske produsenten Concorde og har en prislapp på 4,8 millioner kroner.

Salgskonsulent Bjørn Haugan fra den norske Concorde-importøren, Arve Opsahl AS, viser stolt frem den gedigne luksusbilen Liner Centurion som er bygget på en Mercedes lastebil med tillatt totalvekt på 15 tonn.

Egenvekten er snaue 10 tonn, så du kan med god margin ta med deg en Mini i den innebygde garasjen. Det kan være praktisk når du først har funnet en oppstillingsplass for den luksuriøse doningen.

Bilen har en lengde på snaue 12 meter, bredden er rett under de maks tillatte 2,50m og høyden nesten fire meter – du skal med andre ord være oppmerksom på skilt som forteller om maks tillatt høyde. Du skal også planlegge kryssing av en rundkjøring – akselavstanden er nemlig nesten seks meter.

STORT BILDEGALLERI FRA CARAVANMESSEN

Utvidet stue
Når du parkerer blir bilen enda bredere. Da slider du nemlig stua ut en drøy halvmeter til. Og om terrenget er litt ujevnt, så kompenserer du for det med luftstyrte støttebein i alle fire hjørner.

Concorden er spekket med luksus, de fineste huder fra eksklusive okser, skipsgulv i edeltre, et velutstyrt kjøkken med oppvask- og vaskemaskin, kjøleskap med fryser. Og selvsagt har du parabolantenne og mulighet for bredbånd om bord.

Soveavdelingen inneholder en gedigen dobbeltseng med komfortable madrasser, og baderommet har dusj og toalett og en vanntank stor nok til å holde deg på veien i mange dager. Du trenger altså ikke ta inn på en campingplass hvis du foretrekker å nyte stillheten.

Se utvalget av Concorde-modeller her

-Concorde er størst i Europa innen luksussegmentet, og vårt firma har representert dem i 30 år, mer enn noen annen importør, forteller Haugan.

Skreddersøm
Bobilene fra den tyske produsenten koster fra en million kroner, og oppover så langt du vil. Her er det nemlig håndverk og skreddersøm på nivå med det du finner i luksusbilene fra Rolls-Royce og Bentley.

Eller Mercedes for den saks skyld, denne er nemlig bygget på chassiset til en Mercedes lastebil. Hvilket betyr at du trenger førerkort klasse C for tungbil. Men det er neppe noe problem for de som har bestemt seg for å kjøpe en bobil i denne klassen.

Bjørn Haugan forteller at selskapet selger 30-50 luksuriøse Concorde i året. De fleste vesentlige mindre enn denne, men han føler seg ganske sikker på at flere vil ta steget opp til en Liner Plus. Han har nylig hatt med seg en gruppe interessenter på messe i Tyskland.

Godt voksne
-Kundene er godt voksne, pensjonister eller førtidspensjonister med god råd og god tid. De har gjerne hatt en Concorde før, og de er ferdige med båt- og hytteliv. Vi har også solgt en del i bilsportmiljøet, sier Haugan.

LES OGSÅ: Bobil i bagasjerommet

Det at man trenger lastebilsertifikat er heller ingen stor utfordring.

-Flere av kundene våre er pensjonerte entreprenører eller tidligere lastebileiere som allerede har nødvendig førerkort.

At det ble skrevet kontrakt på en eksklusiv Concorde like etter vårt besøk torsdag, betyr ikke at bilen er fjernet fra messen. Kunden ville nemlig ha en enda mer eksklusiv utgave enn den som står på Lillestrøm i helgen.

STORT BILDEGALLERI FRA CARAVANMESSEN

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: