-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Peugeot jubilerer
30 år er gått siden Peugeot lanserte sin ikoniske 205 GTi. Det feires med en spesialutgave av en moderne slektning.
Vi koste oss da vi kjørte Peugeot 208 GTi for et års tid siden, en potent liten bil med masse sjarm. Nå kommer en spesialmodell for de som vil ha litt mer av alt, og et utseende som skiller seg ut i trafikken.
«208 GTi 30th» heter jubileumsmodellen som er modifisert av Peugeot Sport, de som lenge bygget verdens beste rallybiler inntil søsterfirma Citroën overtok hegemonien.
Sammenlignet med en ordinær 208 GTi er den senket med 10 mm mens sporvidden er utvidet med 22 mm foran og 16 mm bak. Ekstra store hjul sørger for å maksimere veigrepet.
Fra krom til sort
Det som er krom på en vanlig GTi er matt sort på spesialutgaven - for å gi den et mer brutalt utseende. I fronten gjelder dette området rundt grillen og tåkelysene, samt speilhusene.
Fra siden ser du matt sorte sideskjørt og hjulbuer som omkranser 18-tommers felger, de også i matt sort. Forhjulene har røde bremsecalipere som er godt synlige gjennom åpninger i felgene.
Nederst i hekken sitter en blank diffusor og doble forkrommede eksosrør som skal sørge for at den sportslige lyden kommer til uttrykk.
Tofarget
Fremre del av bilen er sortlakkert mens de bakre regioner er røde. Synes du denne kombinasjonen blir for glorete kan du få bilen i Pearl White eller Ruby Red, to populære GTi-farger.
Det sportslige interiøret domineres også av sort og rødt og har spesialseter som er utviklet av Peugeot Sport. En plakett forteller hvilket nummer i den eksklusive rekken denne bilen er. Hvor mange som skal bygges sier ikke Peugeot, så vi kan ikke innestå for eksklusiviteten.
Motoren er den samme som i den ordinære 208 GTi, en 1,6-liter turbo. Effekten er økt fra 200 til 208 hestekrefter og maks dreiemoment fra 275 til 300 Newtonmeter. Til sammen gjør modifiseringene at akstiden krymper fra opprinnelige 6,8 til 6,5 sekunder.