Mitsubishi XR-PHEV
Mitsubishi XR-PHEV
Mitsubishi XR-PHEV
Mitsubishi XR-PHEV
Mitsubishi XR-PHEV
Mitsubishi XR-PHEV
Mitsubishi XR-PHEV
Mitsubishi XR-PHEV
Mitsubishi XR-PHEV
Mitsubishi XR-PHEV
Mitsubishi XR-PHEV
Mitsubishi XR-PHEV
Mitsubishi XR-PHEV
Mitsubishi XR-PHEV
Mitsubishi XR-PHEV
Mitsubishi XR-PHEV

Snart moden Mitsubishi

Etter å ha stått i varmen på Tokyo-utstillingen i november i fjor og vært innom blant annet i Paris i høst, dukket Mitsubishis XR-PHEV også opp i Los Angeles.

Publisert Sist oppdatert

Det er ikke ofte en konseptbil har vært melket til de grader. Mitsubishi har virkelig fått mye ut av sin XR-PHEV – på tre-fire store internasjonale bilutstillinger har den vært sentrum og blikkfang for denne japanske bilprodusenten.

«Vi tok den med oss hit til Los Angeles for at vi kunne begynne å snakke om vår nye design-retning, og om hvordan denne crossoveren antyder linjeføringen på kommende produksjonsmodeller her i Nord-Amerika», sa Don Swearingen, en av Mitsubishis USA-topper.

«Men vi tok den også med som en del av budskapet om at vi er i USA for å bli», la han til. «Nå som vi bygger opp merkevaren igjen og skal introdusere mange nye modeller, er det viktig å vise at vi skal bygge inn nytt utseende og nye verdier for merket».

Akkurat nå er nok ikke bekymringene så store i den leiren. Etter mange år i skyggenes dal viser Mitsubishi muskler igjen i USA.

Outlander Sport er den modellen som øker mest, med 25 prosent så langt i år. Og sammen med Mirage-linjen kan Mitsubishi skryte på seg en 29 prosent økning – godt over det markedet totalt har økt.

Powered by Labrador CMS