-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mer mikromoro på vei
Ny Smart gir Brabus mer å leke med. Få biler kan gi så mye moro per centimeter.
Brabus har tidligere tatt for seg flere Smart-modeller med suksess. Hvem glemmer vel Smart Roadster og Coupé i Brabus-utførelse, for eksempel?
Eller dobbelt midtmontert eksosanlegg på Smart ForTwo?
Uansett, Smart har lansert en helt ny generasjon ForTwo og ForFour – og da må Brabus ut og vifte med eksosstjertene igjen. Våre spionfotografer har knipset en nærmest umaskert ForTwo under testing.
Riktignok er de ikke midtplasserte som på forrige generasjon, men det er i hvert fall to av dem. Det er da noe.
Under panseret kan du ikke forvente å finne noe av interesse, men bak setene sitter det en liten morofabrikk. Smart er selvsagt hekkmotorisert og bakhjulsdrevet. Motoren er den allerede kjente 0,9-literen, men nå forventer vi en effekt på mellom 110 og 120 hestekrefter.
Samme behandling er det ventet at Renault Twingo vil få også, da med GT-benevnelse. I motsetning til Smart ForTwo vil ikke det bli den heftigste Twingoen vi har sett – forrige generasjon kom i en Renaultsport Twingo 133-utgave. Ingen premie for å gjette hvor mye effekt den hadde, men du gjettet kanskje feil likevel – den hadde nemlig 135 hestekrefter.
Det sies at Brabus- og GT-modellene kun vil komme med automatgirkasse, men det er heldigvis ikke samme robotmanuell som i de gamle Smartene. Nå er det moderne dobbeltclutch-kasser som gjelder.
Utvendig vil Smartene nyte godt av litt styling i form av bakspoiler, større felger, nye fangere, mørke lykter og sportsligere demping og styring. Og dobbelt-eksosen, selvsagt.
Akkurat når Brabus-Smartene og GT-Twingoen er på veien er usikkert, men det ryktes at de kan være klar til vårens Geneve-utstilling.