-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Ariel på tur i søla
Ariel er ikke ukjent her på BilNorge.no. Både på to og fire hjul er det noe av det morsomste vi vet om. Derfor gleder vi oss veldig til den 9. januar. Da kommer det en flunkende ny ørkenversjon.
Egentlig aner vi ikke noe om den nye modellen, bortsett fra disse to renderingene som vi har hentet fra Ariels Face-side.
Men det vi jo kan si etter å ha sett disse bildene, er at dersom den «vanlige» Ariel Atom er et virkelig rør-fantom, så er den nye utgaven enda mer rør.
Her er det bygget rør over også, slik at føreren sitter i et bur – helt Baja 1000 Special, og har et skikkelig grovt reservehjul festet dekorativt bak på dette buret.
LES OGSÅ: Ariel tilbake med mc
Nomade
Nomad, skal modellen hete, og det er helt klart at den nok kan være velegnet for nomader. Nomader som tar til takke med minimalist-omgivelser. Bilen er mager og du får ikke plass til særlig mye ørken-kit heller i denne lille 800 kg lette firehjulingen.
Hjulene ser ut som ramme alvor, den skal være forsterket nedentil, den har en skikkelig fanger foran og er åpenbart beregnet på førere som vet hva de gjør, for denne har også bare drift på bakhjulene.
La oss håpe at dreiemomentavleveringen er litt mindre brutal her enn på den vanlige bilen – ellers er du ikke langt inne i Sahara før du står bom fast.
Honda-hjelp
Også folkene bak bilen er litt spent på hva som skjer. «Vi vet at den er kjapp og stabil, men den har tross alt bare tohjulsdrift. Vi ser virkelig frem til å se hvordan den gjør det i virkelige off-road situasjoner, i søle eller over fjellknauser, sammenliknet med normale 4x4-biler» sier Ariel-sjefen Simon Saunders til engelske Autocar.
Også her snakker vi mye Honda i drivlinjen. En 2,4-liters motor med rundt 200 hester og en sekstrinns manuell kasse. «Den vil bli kjapp på landeveien», sier Saunders. «Ikke så rask som en Atom, kanskje, men til gjengjeld kommer denne til å klare ting Atom aldri ville klart».