-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Adrenalin i tre nivåer
Mercedes-AMG er klar med tre nye varianter på C-Klasse. Velg mellom hot, hottere og hottest!
Modellen du tidligere kjente som Mercedes-Benz C 63 AMG er omdøpt til Mercedes-AMG C 63 når en ny generasjon nå står klar.
Den selges som sedan og stasjonsvogn, og har i begge tilfeller en fireliters V8 bi-turbo med 476 hestekrefter.
Midt på stammen
Du kommer ikke så veldig mye raskere frem med S-utgaven – det skiller kun en tidel på aks-prøven mellom de to, enten du velger sedan eller stasjonsvogn.
Mercedes-AMG C 63 og C 63 S har begge bakhjulsdrift, og med så mye krefter kan det by på utfordringer i vinterlandet Norge.
AMG light
brobygger mellom de folkelige modellene og de ekstremt sportslige AMG-variantene.
Riktignok må du klare deg med V6 i stedet for V8 under panseret, men med bi-turbo yter den 367 hester og har et dreiemoment på 520 Newtonmeter. Og så får du altså firehjulsdrift, noe du vil sette stor pris på en snørik februardag.
Salget av Mercedes-AMG C 63 sedan starter i februar mens stasjonsvognen følger i april. Faller valget ditt på Mercedes-Benz C 450 AMG må du vente til juni.
Her er viktigste data for de nye modellene:Tall i parentes gleder stasjonsvogn, *elektronisk begrenset, ** elektronisk begrenset, kan økes til 290 km/h (280 km/h for stv.) kun i kombinasjon med AMG Driver’s Package.
Mercedes-AMG | Mercedes-AMG | Mercedes-Benz | |
Motor | V8 biturbo | V8 biturbo | V6 biturbo |
Drivhjul | Bakhjulsdrift | Bakhjulsdrift | Firehjulsdrift |
Transmisjon | AMG SPEEDSHIFT MCT | AMG SPEEDSHIFT MCT | 7G-TRONIC PLUS |
Slgvolum | 3982 ccm | 3982 ccm | 2996 ccm |
Effekt | 375 kW (510 hp) | 350 kW (476 hp) | 270 kW (367 hp) |
Dreiemoment | 700 Nm | 650 Nm | 520 Nm |
Snittforbruk | 0,84-0,82 l/mil | 0,82 l/mil | 0,76 l/mil |
CO2 | 195-192 g/km (200-196 g/km) | 192 g/km (196 g/km) | 178 g/km (180 g/km) |
0-100 km/t | 4.0 (4.1) sek. | 4.1 (4.2) sek. | 4.9 (5.0) sek. |
Toppfart | 250/290 km/t** | 250/290 km/t** | 250 km/t* |