-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Lavt Porsche-forbruk forklart
Det er nesten slik at vi begynner å tro på Porsches påstand om ca. 0,3 l/mil for superbilen 918 Spyder. Den får jo bare lov til å kjøre frem og tilbake til verkstedet.

Et av favoritt-stedene mine, Jalopnik, med slagordet «Drive Free or Die, gjorde meg oppmerksom på denne saken.
På sin vanlige, respektløse måte kunne de fortelle at «Akkurat nå er det 223 Porsche 918 Spyder i USA. Hvordan vi vet det? Porsche har nettopp sendt ut sin tredje tilbakekalling for denne bilen.»
Underforstått: når slike kampanjer finner sted i USA er alt transparent, og hvilke biler av totalt hvor mange som er omfattet av kampanjen.
Først dreide det seg om en arm som styrte deler av bakhjulsopphengningen. Den hørtes egentlig ganske viktig ut for den jobbet både med langs- og sidegående bevegelser.
Denne armen måtte byttes på noen biler, med en som nå møtte fabrikkens nøyaktige spesifikasjoner.
Den andre gangen gjaldt det «chassis-komponenter med en kvalitet som gjorde at Porsche ikke kunne garantere komponentens levetid».
Ganske løst formulert, men det viste seg etter hvert at det gjaldt nedre bærearm i forhjulsopphengningen som kunne knekke slik at «bilens kjøreegenskaper kunne bli påvirket».
Den ferskeste gjelder kabelsettet til motorens kjølevifte og noen karbonkomponenter som ville kunne skade vifta.
Det er kanskje ikke noen grunn her til å minne om at i fjor fikk 785 Porsche 911 GT3-kundebiler nye motorer. For sikkerhets skyld, på grunn av en mulig brannfelle.
Men det er grunn til å komme tilbake til Jalopnik igjen. De minner om de to feilene med opphengningen som Porsche ble klar over ved testing i «ekstreme racing-situasjoner på Porsches testbaner og på Nardo». Som Jalopnik skriver – den forestillingen skulle jeg gjerne sett da de oppdaget dette.
Og for egen del: med sakte og forsiktig kjøring frem og tilbake til verkstedet er det ikke rart forbruket blir lavt.