-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Retusjert Skoda Octavia
Octavia, Skodas bestselger retusjeres i fronten og fylles opp med mer førerhjelp og bedre nettoppkobling.
Det er tid for facelift av Octavia, Skoda-fabrikkens soleklare bestselger. Fortsatt blir bilen tilgjengelig som kombi og stasjonsvogn, og de utvendige forandringene er først og fremst synlige med endret front som gjør det mulig å ta i bruk full LED-teknologi.
På oppkoblingsfronten er endringene derimot betydelige fordi Skoda nå gis mulighet til å forsyne seg med mer fra de rikholdige hyllene i VW-konsernet. Det betyr eksempelvis at infotainmentskjermene byttes ut med nye hvor den største blir nå blir på hele 9,2 tommer.
Les også: To ulike og likevel ganske like
Connect, Skodas svar på VWs Car-Net, sørger for at bilen alltid er på nett og gjennom det åpner for tilgang til et omfattende nettverk med mobile internettjenester, herunder automatisk ulykkesvarsling.
Assistentpakken inneholder nå også hjelp til å rygge med tilhenger slik VW fikk for et år siden, blindsonevarsling og mer nøyaktig parkeringsassistent.
Nøkkel hvor flere brukere kan lagre egne kjøretøyinnstillinger blir tilgjengelig sammen med oppvarmet ratt, sammenleggbart bord på baksiden av forseteryggene og bagasjeromslys som også kan brukes som lommelykt.
Les også: Stasjonsvognmesteren
Firehjulstrekk tilbys med motorene 1,8 TSI og 2,0 TDI. Nytt i Octavia er også Dynamic Chassis Control (DCC) som gjør det mulig for sjåføren å innstille styring og demping i modusene comfort, normal og sport.
Det er nå 20 år siden Skoda lanserte Octavia, og bilen ble ganske raskt Skodas bestselger i Norge. De siste ti årene har Octavia vært å finne på ti-på-topp-listen hele ni ganger med nummer tre som beste plassering i fjor.
Det er ventet at Skoda også vil lansere ladbare hybrider og elbiler, men det skjer ikke denne gang. Mens de fleste for inntil kort tid siden valgte dieselmotor i Octavia satser nå nær halvparten av kundene på bensinmotor. To av tre kjøper bilen med 4x4 og 96,7 prosent skal ha stasjonsvogna.