-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Picanto
Kia viser de første skissene av sin nye småbil, Picanto. Selv om salget er beskjedent i Norge er dette en av Kias bestselgere globalt.
Ifølge Kias pressemelding får Picanto en freshere og mer moderne design. De sier videre at den beholder sine kompakte dimensjoner.
De lover et moderne interiør med smartere løsninger enn tidligere. I tillegg kan bilen i større grad skreddersys etter kundens ønsker og behov.
Søsken
Picanto er søstermodellen til Hyundai i10 som kommer i ny utgave i februar, og normalt skjer utviklingen av disse bilene i takt.
Om Picanto følger samme utvikling som i10 betyr det at den vokser i alle retninger til en lengde på 366 cm (+ 7 cm), en bredde på 166 cm (+ 7 cm) og en høyde på 150 cm (+ 2 cm). Akselavstanden forblir uendret på 238 cm. Men dette er foreløpig ikke bekreftet.
Mini-segment
Hittil i år er det ifølge OFV registrert 303 nye Picanto, ned fra 397 i samme periode i fjor. Til sammenligning er det kun registrert 46 nye i10, ned fra 189.
Minibil-segmentet er meget lite i Norge. Totalt er det registrert 1802 biler hittil i år, ned fra 2847 samme periode i fjor. Bestselgere er Volkswagen Up og Peugeot Ion med Picanto på tredjeplass, men om vi ser bort fra elbilene avanserer Picanto til andreplass bak Up.