-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
BMW kjemper for DTM
Flere har engstet seg for hva som skjer med DTM når Mercedes trekker seg etter 2018. BMWs motorsport-direktør er blant dem som jobber med alternative løsninger.


BMWs motorsport-direktør, Jens Marquardt, kjemper for DTM-seriens fremtid
DTM er det store på racingfronten i Tyskland, og et viktig marketing-verktøy for Audi, BMW og Mercedes som er de eneste merkene representert i mesterskapet.
Men DTM er ikke bare DTM – løpshelgene består av flere andre cuper og mesterskap – som for eksempel Porsche Carrera Cup der Dennis Olsen leder soleklart hittil i år og der Marius Nakken kjører sin debutsesong.
Europamesterskapet i Formel 3, Tourenwagen Classics og Audi Sport TT Cup inngår også. Samt masse show og moro – denne helgen skal for eksempel Anastacia underholde.
Men når Mercedes trekker seg forsvinner en tredel av DTM-bilene, og hva skjer da med denne publikumsmagneten?
– Da Mercedes annonserte at de forlater serien ved utgangen av 2018, lovte vi DTM-fans at vi skulle slåss for fremtiden til serien, sier BMWs motorsport-direktør, Jens Marquardt.
– Vi arbeider hardt for å innfri dette og har konstruktive dialoger med Gerhard Berger (sjef for ITR som er DTMs paraplyorganisasjon) og produsenter for å utvikle et levedyktig konsept for fremtiden.
– Målet er å beholde DTM som en attraktiv og innovativ plattform som fortsatt skal glede våre mange fans med motorsport og show på høyt nivå, fortsetter Marquardt.
Dagens DTM-biler kjører etter et unikt teknisk regelverk som inkluderer fireliters V8-motorer, avanserte, sekvensielle girkasser og bakhjulsdrift. Men både BMW-sjefen og Berger er åpne for å finne alternative løsninger.
De støtter innføringen av såkalt Class One regelverk og er innstilt på å utstyre DTM-bildene med ekstremt effektive og kraftigere firesylindrede turbomotorer og mindre avansert aerodynamikk.
– Dette ville åpne muligheten for standardiserte, globale regler og tillate at DTM benytter samme tekniske fundament som bilene i det japanske Super GT mesterskapet, for eksempel, sier Marquardt.
– Et slikt konsept ville sikre seriens fremtid, gjøre den mer internasjonal og gjøre plattformen mer attraktiv for flere aktører. Vi hadde satt stor pris på å få flere aktører enn dagens tre på banen i DTM, konkluderer BMW-sjefen.