Mix’n match fra Sin - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img
4 bilder i galleri
Mix’n match fra Sin
Den bulgarske sportsbilen med track-gener har overlevd i mange år allerede, derfor må vi kunne regne med at de mener alvor med sitt siste innslag i bilfloraen.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2020).

Twitter RSS
bsgif

Jeg liker åpningen på presentasjonen deres: SIN CARS er den superbil-produsenten som vokser raskest.

Det skal bli vanskelig både å bevise, og motbevise, noe slikt.

Men de har i hvert fall bygget sin R1 både i gateversjon og som GT4-bil i noen år nå, og de synes vel det er på tide med noe nytt.

Dermed dukker de første ideene om S1 opp. Den tekniske beskrivelsen virker troverdig, skissene, derimot, helt håpløse. Spesielt den rene profiltegningen – som man imidlertid nok ikke skal ta altfor bokstavelig.

Dette er nemlig bare en basisversjon. Alt man ellers måtte ønske skal kunne legges til.

Dører, frontrute eller sidevinduer eller tak, alt skal kunne monteres på. Du skal sågar kunne få sider som også dekker hjulene, slik at det hele nærmer seg en normal karosseri-oppskrift.

Et av argumentene er at dermed kan du skifte utseendet på bilen din i hele dens levetid.

Men mix og match tar ikke slutt her. Hele kraftavdelingen er også full av valgmuligheter.

Vil du har en forholdsvis heftig versjon på bensin, skal du få det. Plug-in hybrid? Versågod. Eller kanskje heltbatterielektrisk? Det finnes det også.

To bensinversjoner på 255 eller 365 hk. Plug-in versjonen vil få den samme 255 hesters 2-liters turbomotoren som den rene bensinbilen pluss en elmotor-pakke som starter på 90 kW.

Den får den samme ekstra vekten som den rene batterielektriske: 220 kg (uten at vekten på resten av bilen er oppgitt), og her er el-utstyret åpenbart den samme som på hybriden. 24 kW/h batterier, 90 kW motor – rekkevidde, inntil 200 km.

Folkene bak forteller at de planlegger å bygge den nye bilen både i Europa og i USA. Der har de søkt om å bli klasset som lav-volum produsent, hvilket gir dem muligheter til å bygge inntil 325 biler per år uten å måtte kollidere eller eksosteste dem.

Vi vil vite mer, og forhåpentlig kunne berolige litt med hensyn til estetikken, etter Genève-utstillingen i mars. S1 skal nemlig debutere der, og de første bilene skal leveres tidlig 2019.  Prisene skal starte på 49.900 dollar.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: