-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Originale reservedeler – for skredderen
Noe som gjorde 300 SL så karakteristisk var interiøret. Det rutete stoffet i setene var ikke til å ta feil av.
Det er mye bra med Mercedes-Benz SL. Den er en av de bilene i verden mest best «value retention» – det vil si, den ikke bare holder på pengene, verdien på den øker.
En annen bra ting er at verdien øker fordi det er forholdsvis enkelt å komme til en del kritiske reservedeler – etter original oppskrift.
Daimler er veldig gode der, og for femte gang på rad stemte leserne av Motor Klassik inn reservedelene fra Mercedes som «Best-Brand».
Samtidig ble forresten 300 SL stemt inn som den bilen fra 40- og 50-tallet leserne helst ville ha.
Den siste innsatsen fra klassisk-del avdelingen til Mercedes vil ikke akkurat legge noen damper verken på entusiasmen, eller verdistigningen.
Nå har Daimler gått til produsenten av det opprinnelige interiør-stoffet og bestilt opp ganske mange ruller med det gamle særpreget. Ikke bare er farger og mønster identisk, ullkvaliteten og måten stoffet veves på er også fullstendig som da W 198 ble produsert mellom 1954 og 1957.
Vi snakker med andre ord skikkelig diagonalvevd i opprinnelig gabardin-forstand.
De av dere som er glad i stoffer og har engelsk skredder kan snakke om «Four ply, double-weave twill» og vite hva det betyr.
Jeg aner ikke hvor mange av bilene som ble levert med skinn – ekstrautstyr, men Mercedes forteller at 80 % av de med stoff valgte den blå-grå varianten. Den med rød og grønn var det bare 14 % som bestemte seg for, mens det var nesten ingen, bare 6 prosent, som sa ja til grønn og beige.
Nå har stoffene fått egne delenummer, og designene er blitt inndelt i L1, L2 og L3. Stoffet leveres 1400 millimeter bredt og koster rundt 150 euro per meter – før avgifter.
Nå er det kanskje ikke prisen som først og fremst gjør at vi nok ikke kommer til i finne disse stoffene på cat-walken veldig ofte. Originale er de, men med et lite forbehold. De er behandlet for å møte dagens Daimler-krav om fading-motstand mot sollys, og om brannsikkerhet.
Det gjør at stoffene kanskje ikke er like egnet som flatterende, flagrende skjørt, som til møbeltapetsering.