-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Polestar flytter kreftene bakover
Volvo tilbyr en Polestar-utviklet oppgradering som flytter mer krefter til bakhjulene på biler med firehjulsdrift. Dessverre for Norge fins det unntak.
Det er Volvos el-fokuserte datterselskap Polestar som står for utviklingen av den nye programvaren som sender mer moment til bakhjulene for å gi mer dynamiske kjøreegenskaper.
Dette vil medføre at Volvo blir mer på nivå med sine tyske konkurrenter med hensyn til kjøredynamikk.
Optimeringen kommer til uttrykk når man velger Dynamic kjøremodus, eller når man slår av den elektroniske stabilitetskontrollen.
Dette gir enda en grunn til å la Polestar optimalisere din firehjulsdrevne Volvo. Fra før påvirker de gassrespons, girskift og motorstyring.
Polestars AWD-pakke blir tilgjengelig for bensin- og dieselbiler med firehjulsdrift i 90- og 60-seriene, samt XC40 fra 2018-årgang.
Men så kommer aberet – pakken tilbys ikke for ladbare hybrider siden disse har elektrisk drevet bakaksel, og allerede er optimalisert.
Ifølge OFV har 87 prosent av alle nye Volvoer registrert hittil i år firehjulsdrift, men 79 prosent av disse er ladbare hybrider.