-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Slik blir Renaults nye russer
I dag åpnet den internasjonale bilutstillingen i Moskva, og dermed kunne Renault dra sløret av sin nye show-bil.
Vi fortalte nylig at Renault hadde en ny modell på gang, og vi ble lovet banebrytende design.
I dag er Arkana Show Car avduket, og de fleste vil nok være enig om at «banebrytende» er en overdrivelse.
Dette er designlinjer BMW har hatt i over ti år i X6 og siden X4, som Mercedes lanserte for 2-3 år siden, og som Audi snart innfører på sin nye Q8.
Rett og slett SUV / crossover med fem dører og et tak som skråner nedover mot hekken – ikke akkurat banebrytende i 2018.
Renault kaller den en «show car», men den ser jo riktig så produksjonsklar ut med tett slektskap til nyere Renault-modeller som Kadjar, Koleos og nye Megane. Skjønt noen interiørbilder får vi ikke i denne omgangen.
Vi får heller ikke noen tekniske detaljer – annet enn at den står på 19-tommers felger, har høy bakkeklaring og brede hjulbuer. Og at den er klar for hardføre forhold, både når det gjelder veier og klima – viktige faktorer når man beveger seg litt utenfor de største byene i Russland.
At lanseringen legges til Moskva skyldes primært at det var der ideen om en slik modell dukket opp først, og det er der den skal produseres og markedsføres først. Det skjer allerede neste år.
Siden skal den både bygges og selges i Asia og andre verdenshjørner. Noen Europa-planer foreligger ikke, utenom Russland.
Groupe Renault skryter av en markedsandel på nesten tretti prosent i Russland, men da teller de med Lada som de nå er majoritetseier i. Renault hadde i 2017 en andel på 8,5 %, Lada på hele 19,5 prosent.